Olupina aviona na moskovskom aerodromu

Getty Images
Olupina aviona na moskovskom aerodromu

Ruski istražni organi razmatraju teoriju po kojoj je greška pilota dovela do nesreće i pogibije 41 osobe na aerodromu Šeremetjevo u Moskvi.

Preživeli putnici i članovi posade tvrde da je grom udario u avion tipa Suhoj Superdžet 100 i da je zbog toga letelica Aeroflota izgubila komunikaciju sa kontrolnim tornjem.

Ali prizemljavanje aviona koji je pun goriva pri velikoj brzini nije praksa.

U međuvremenu se pojavio video snimak na kojem se čuje kako se zvaničnici šale dok gledaju avion u plamenu.

Njihov identitet nije objavljen, a snimak se pojavio na Tviteru.

Uprava aerodroma saopštila je da to nisu ni njihovi, ni zvaničnici Aeroflota.

U saopštenju se zahteva i kazna za one koji se šale zbog kršenja profesionalne etike.

Na snimku se i jednom trenutku čuje i glas koji kaže: „Sleteo je normalno, bio je samo mali plamen“, a onda se u sledećem kadru vidi kako plamen odjednom guta letelicu.

https://twitter.com/zvezdanews/status/1125663398090485761

Avion je bio prinuđen da sleti 30 minuta pošto je poleteo za Murmansk, a onda je izgoreo u plamenu.

Na snimku se vidi i kako 37 ljudi uspeva da pobegne kroz vrata u prednjem delu aviona.

Policija trenutno ispituje sadržaj dve crne kutije iz aviona, a rezultati će biti poznati za nekoliko nedelja.

Rusko ministarstvo saobraćaja nije prizemljilo sve avione istog tipa uz obrazloženje da ne postoji pokazatelji da se radi o fabričkoj grešci.

Pojedini stručnjaci za avijaciju zapitali su se kako je grom uništio opremu za komunikaciju. To se ne dešava često, jer moderni avioni su napravljeni da izdrže oluje.

Avio koji se zapalio je relativno nov, nije imao težak raspored letenja, a u aprilu je prošao redovan servis.

List Komerasant dejli, citirajuću neimenovani izvor iz istrage, naveo je da je postoji velika verovatnoća da je greška pilota dovela do nesreće. Isputuje se nekoliko stvari:

  • Piloti su odlučili da lete kroz oluju što je povećalo rizik
  • Previše su žurili prilikom sletanja, iako uobičajna procedura nalaže da se prvo kruži iznad aerodroma i potroši gorivo
  • Avion je bio u režimu prinudnog sletanja što zahteva dodatno znanje i sposobnosti pilota
  • Deluje da je brzina prilikom sletanja bila veća od normalne, a rezervoari sa gorivom su bili puni. To je dovelo do „poskakivanja“ aviona po pisti.
  • Udarac u pistu je verovatno oštetio stajni trap, izazvavši varnicu koja je dovela do požara

Pilot Denis Jevdokimov, kojeg citira Baza, ruski kanal na društenoj mreži Telegram, rekao je da „deluje da je vatra izbila pošto je avion sleteo. A verovatno je takvo sletanje bilo urok“.

On je dodao i da su rezervoari za gorivo bili puni.

Aeroflot ima najmanje 50 tipova ovih Suhoj aviona, a naručio je još 100. Ovaj tip je u upotrebi od 2011. godine.

Povremeno su se prethodnih godina otvarale rasprave o pouzdanosti Superdžeta, a u dokumentu Aeroflota iz februara 2018. godine stoji da je bezbednost ovog aviona „prosečna“, a da su letelice Erbasa i Boinga veoma bezbedne.

Ovo je prva avionska nesreća Superdžeta na nekom komercijalnom letu. Na pokaznom letu 2012. godine jedan Superdžet je udario u vulkan u Indoneziji, a pogunulo je svih 45 ljudi u avionu. Tada je ljudski faktor bio uzrok nesreće.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari