reklama iz 1927.

Print Collector
Reklama za cigarete iz 1927 – da li bi sada prošla?

Nije uvek lako izabrati idealni poklon – ali svi brendovi će pred praznike pokušati reklamama da vas uvere da je baš njihova ponuda najbolja. Da to što oni nude – jednostavno morate da imate.

Možda će vam delovati da nije uvek tako bilo, nakon što pogledate kako su nekad izgledale reklame. Iz ove perspektive, deluje da nisu pogađale srca, ali ni novčanike potrošača. Osim ako su tada kupci bili mnogo više opterećeni priborom za jelo nego danas.

Ako krenete ovim putem, videćete koliko su se ljudi oduševljavali drvenim kutijama za cigarete, priborom za ručavanje ili pak daskom za peglanje.

Šta žene žele?

reklama iz 1927.

Getty Images
Kašike – to je ono što su želele?

Hiljade žena je tada, sudeći po reklamama, pisalo Deda Mrazu sa željom da za Novu godinu baš dobiju tu dasku za peglanje i to od nerđajućeg čelika. Ili pak set za ručavanje, nož za puter ili za ljuštenje jabuke.

reklama

Alamy
Usisivač ili stik za pranje poda – danas baš i nisu najromantičniji pokloni
reklama

Alamy
Svi su želeli isto – istu ovakvu dasku za peglanje
reklama

Alamy
Omiljeni set – omiljeni poklon

Nije baš svaki poklon bio za domaćinstvo.

Kada bi se završili kućni poslovi, sanjalo se o poklonima za ulepšavanje.

Izrazito popularan je bio oglas i reklama za trake za kosu. Reklama je zvučala prilično stereotipno: „Kada ste bile male, jedino što ste želele jeste da dobijete lutku za praznike. Sada možete da sanjate – da izgledate kao jedna takva lutka.“

Šta bi na tu temu rekle feministkinje?

reklama

AFP

Bilo je i otvorenijih poruka – kako sačuvati partnera.

Kreatori reklama davali su opcije ženama i u reklamama ih prikazivali i izazovnije – kako stoje u negližeu pod jeklom i dive se svojoj sjajnoj obući (ovo je reklama za sredstvo za čišćenje cipela). Reklame za čarape prikazivale su po pravilu i modele u kratkim suknjama.

reklama

Alamy
Idealno za sve prilike – čarape su bile na ceni

reklama

Alamy
U negližeu se divi visokom sjaju

I reklame za negu lica bile su specifične, a prvi umetnici pokušali su i da budu duhoviti da bi privukli žene da kupuju šminku.

Koristili su časne sestre, koje obično nisu veliki potrošači kozmetike, da reklamiraju parfimisani puder. Kompanije Sargol je tako pokušavala da ubedi žene da će im se okolini uvek diviti. Samo ako imaju na sebi njihove proizvode.

reklama

Getty Images
Koristili i časne sestre u borbi za tržište

reklama

Alamy
Pilule za mršavljenje – nek vam se uvek dive – to je bila logika

Nešto i za muškarce

reklama

Getty Images
Cigarete, cigarete, cigarete

Kada bi kuća sređena, prelazilo se na muške poklone – cigarete, lule i papuče.

Ali muškarac nije prikazivan kao žena, on se navodno nije toliko oduševljavao poklonu. Naravno, tako su ga barem reklame predstavljale.

Cigarete, oprema za brijanje i pidžame su bile visoko na listi za kupovinu.


reklama

BVD
Tretirajte ga ovog Božića – kao milionera

Ova reklama sugeriše da su muškarci vrlo jednostavni i da samo žele da se – osete kao gospodari svog dvorca.

U međuvremenu, duži život mogli su da zarade – ako kupe lulu.

reklama

Alamy

U reklama su čak tvrdili kako su doktori došli do zaključka – da muškarci koji puše lulu žive mnogo duže.

Ne duže od ljubitelja cigareta.

reklama

Getty Images
Deda Mraz je godinama pušio, barem po reklamama

Kako zadovoljiti masu

reklama

Alamy
Termos – čudo iz kuće!

Neki pokloni su bili za celu porodicu.

Nije postojala situacija, tvrdili su kreatori reklama, da vam ne zatreba termos.

Za koga kod da kupujete – termos je prava stvar.

Odličan i za zimu i za leto, a najbolji za jesen – ko je tada slušao reklame, obožavao je termos.

reklama

Alamy
Može li neko da se javi? Ja čistim lulu suprugu

Dobiti novi telefon za praznike 30-ih godina prošlog veka je bilo sjajno.

Ručni mikrofon – tako su ga 1933. godine zvali, bio je omiljeni poklon dobrostojećih Britanaca, koji su ga naručivali masovno.

Šarmantan i koristan – ovako su ga prodavci najčešće reklamirali.

reklama

Selfridge and Co

Za decu

reklama

Alamy
Šta svaki dečak želi – da li?

Omiljeni praznični pokloni u prošlosti – barem u reklamama.

Deci su se kupovali po malo dosadni pokloni – poput kutije maramica.

Gilbertov komplet za izlivanje stakla nazivan je – fascinantnom i poučnom zabavom, dok su ostali pokloni mahom podrazumevali set olovaka ili set za hemiju. Na stranu, oni su često sadržali i uputstva – kako napraviti eksploziv, ali samo za vežbanje.

reklama

Alamy
Pažljivo, pažljivo…

Ovi pokloni su omogućavali deci da eksperimentišu kao u laboratoriji, a među reklamama su bile zanimljive i one koje su pominjale da dečaci mogu da se oprobaju sa nuklearnim reaktorima.

Jedna od igrica je čak podrazumevala da se po sobi traže radioaktivni delovi koji su skriveni.

reklama

BBC
Svaki dečak treba da se oduševi – laboratorijskom opremom!
reklama

Alamy
Poklon koji žele svaki dečak i devojčica

Možda manje zanimljiv, ali definitivno koristan poklon su bile i bombone Fox’s Glacier Mint. Reklamirali su ih kao idealne za dečije rođendane, kada svi pojedu previše. Slično je bilo i za Božić.

reklama

Alamy

Hrana, savršena hrana

Hrana je bila jako bitna. Ipak, tehnike su bile malo drugačije.

Domaćicama se objašnjavalo da sve mora da bude – u želeu, bilo da je reč o jelu sa voćem, povrćem ili mesom. Tako bi u želeo završio i obrok pun kukuruza, šargarepe o karfiola, koji bi dobio ukus limete ili limuna.

Deca nisu mogla da veruju – deluje ukusno i primamljivo, a zapravo…

reklama

Alamy
Forget turkey curry – the best way to use up leftovers is to encase them in gelatine

.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari