rusija anketa

fas.gov.ru
Posle užarene debate, prevladali su glasovi protiv sporne reklame

Etiketa na pivskoj flaši izazvala je skandal u Rusiji zbog korišćenja sadomazohističkih slika, a dodatno ga je raspirila odluka državne agencije da pokrene anketu ‘za ili protiv’.

Kopitov pivara u Sibirskom gradu Barnaulu, pokrenula je novu vrstu Prijanik Imperijal tamnog piva sa stilizovanim krupnim planom žene sa lopticom u ustima, dizajniranom tako da izgleda kao istoimeni tradicionalni ruski kolač sa medom, prenosi list Komsomolskaja Pravda.

Pivara je na svom Instagram profilu opisala ovo kraft pivo kao „aromatični cunami cimeta, karanfilića, anisa, crnog bibera i kleke, baš kao pravi kolač prijanik – samo je prokleto alkoholno“.

Međutim, modna kreatorka Julija Šljakova, poreklom iz Barnaula koja živi u Sankt Petersburgu, podnela je žalbu ruskoj Saveznoj službi za borbu protiv monopola rekavši da ova slika „pokazuje nasilje nad ženama, da je sramotna i uvredljiva“.

rusko pivo flaša sado mazo etiketa 2018

vk.dorogobogato.design
Primedba se odnosi na reklamu na internetu, a ne na sam brend

U međuvremenu, pivara je saopštila da nije imala nameru da uvredi bilo koga, da gaji veliko poštovanje prema ženama i da voli „humor, umetnost i ono što je prikladno“.

Altajska grana ruske Savezne službe za borbu protiv monopola je postavila onlajn anketu da bi se ispitalo da li javnost smatra reklamu uvredljivom ili ne, uz argument da „sveobuhvatna revizija zahteva istraživanje javnog mnjenja“.

Isti služba je već koristila ovu metodu zbog žalbi na fet-šejming u reklamama za dve teretane, navodi lokalni sajt Bankfaks, ali ovog puta nije bio pripremljen ni za razmere ni za smer u kojem su otišle reakcije.

Ideja dodeljivanje uloge anketi u kvazi-pravnom procesu izazvala je gotovo istu količinu reakcija kao i sama etiketa, a sve se to odvijalo na profilu Službe na društvenoj mreži VK, gde je otvoren forum za iznošenje stavova javnosti.

ruska služba logo

fas.gov.ru
Ruska Savezna služćba za borbu protiv monola će možda preispitati ubuduće onlajn ankete

„Zapanjena sam činjenicom da je sprovođenje zakona postalo pitanje onlajn glasanja“, rekla je Julija Šljakova za altajsko izdanje dnevnog lista Moskovski Komsomolets„. Dakle, ko god ima najviše prijatelja na mreži VK odlučuje šta je ispravno, a šta pogrešno?“.

VK forum je izazvao malo konstruktivne debate, a nivo ličnog uznemiravanja naterao je Službu da u roku od par sati zatvori sekciju komentara.

Neki učesnici su upitali da li bi oni koji brane reklamu mislili da je smešno kada bi muškarac, ili oni sami, bili prikazani zapušenih usta.

Drugi su ukazali na reakcije na društvenim mrežama protiv ruske Ribok reklame sa temom osnaživanja žena, kao i kampanju kompanije Žilet o „toksičnom maskulinitetu“.

Feministkinje iz cele zemlje su „pohitale da glasaju“ kada su videle da je rezultat ankete 62 odsto u korist sporne reklame, prenosi novinska agencija Bankfaks, naročito nakon što je uticajni sajt Kuni ne Nužni (Momci nisu potrebni) istakao ovaj problem.

Pravo na odlučivanje

Naposletku su prevagnuli protivnici reklame, a po navodima Savezne službe za borbu protiv monopola 58 odsto od 28.135 glasova na njenom zvaničnom sajtu dalo je negativnu ocenu – iako su brojke na društvenim mrežama pivare išle u korist reklame. Služba sada razmatra kako da reaguje, a pivara bi mogla da dobije pozamašnu kaznu.

Julija Šljakova se nada da će javna debata o reklami dovesti do „diskusije o toleranciji nasilja, bezbednosti žena i njihovom pravu da odlučuju šta je dopustivo„.

Ruska pivara Kopitov

https://vk.com/pivovarnk
Pivara ima upečatljivo prisustvo na društvenim mrežama

Izveštavao Martin Morgan

Povezani tekstovi