Foto: Beoinfo

Ugovor o ovoj donaciji potpisan je juče između ovih kompanija i predstavnika gradske vlasti i školskih i predškolskih ustanova.

Buka negativno utiče na koncentraciju, izaziva gubitak interesovanja za praćenje nastave, a njene posledice mogu biti i trajno oštećenje sluha kako učenika i dece, tako i nastavnika, profesora i vaspitača. Kompanije Knauf, Knauf Insulation i AMF su sproveli ovaj pilot projekat i na taj način ukazali na postojanje problema i njegove akustične sanacije u konkretno tri objekta u Beogradu – Arhitektonska škola, Osnovna škola Drinka Pavlovic i vrtić Boško Buha.

Zamenik gradnačelnika Beograda Andreja Mladenović smatra da će nastavnom osoblju, koje radi sa decom u bolje izolovanom prostoru izdvojen od buke i svih spoljnih uticaja doprineti da deca imaju mnogo kvalitetnije uslove za učenje, za obrazovanje i sticanje znanja.

– Mi smo prihvatili ovu inicijativu da bismo pokazali da na tri različita nivoa u srednjoj školi, osnovnoj školi i vritićma možemo sa po jednom učionicom da pomognemo i pokažemo koliko je zaista značajno da se sa ovakvim pristupom omogući bolji i kvalitetniji rad deci i njihovim nastavnicima, istakao je Mladenović i dodao da kompanije koje su donirale materijal i opremu obrazovanim ustanovama ulažu sigurno u svoj razvoj, jer samim tim što ulažu u razvoj naše dece, one ulažu i u jedan normalan, bolji i kvalitetniji ambijent u kome živimo.

Generalni direktor kompanije Knauf Todor Delovski izrazio je zadovoljstvo, jer je ovaj pilot projekat podržao grad Beograd, nauka, inudstrija i administracija.

– Naša misija je da služimo tržište i da kreiramo proizvode, a sa ovim pilot projektom kreiramo udobniji način rada i profesora i dece, istakao je Delovski.

Profesor Elektrotehničkog fakulteta u Beogradu Miomir Mijić smatra da sobe u kojima se deca igraju u vrtićima imaju srednji nivo buke – preko 80 deci, kao i da sve vaspitačice imaju izvesnu patologiju u glasu, jer svoje radno vreme provode govoreći povišenim glasom.

– Kada govorimo o akustičnom komforu u vrtićima, ideja je da se sa određenim intervencijama u enterijeru stvore uslovi, da taj nivo buke ne bude toliki, da bude niži i to će pre svega doneti poboljšanje uslova rada vaspitača ali i dece – naveo je Mijić.

On je naglasio da je problem kod srednjih škola razumljivost govora nastavnika pogotovo u poslednjim delovima učionice.

– Intervencije, koje su planirane kod učionica u srednjim i osnovim školama, imaju zadatak da poprave te uslove, što znači da smanje zamor učenika tokom praćenja nastave. Rezultat bi trebalo da se vidi u sposobnosti učenika da efikasnije prati nastavu, istakao je Mijić i dodao da je ovo u razvijenim zemljama zapisano kao pravilo i da postoje priručnici za projektovanje škola gde to piše kao obaveza, ali da mi još nismo dotle došli.

Tokom oktobra izvršiće se novo merenje koje će prikazati smanjenje nivoa buke i poboljšanje razumljivosti govorne komunikacije, a rezultati projekta će tada biti prezentovani stručnoj javnosti.