Aleksandar Antić, najavio je završetak radova na izgradnji mosta do 27. decembra. Do ovog datuma, kako je precizirano aneksom ugovora, potpisanim 6. januara, sa Čajna roud end bridž korporejšn, biće urađena deonica od zemunske „lakat krivine“ do mosta, sam most i pristupni putevi do Zrenjaninske petlje, a do septembra 2015. biće završen deo od Zrenjaninskog puta prema Pančevačkom putu, objasnio je Antić.

– Ovo je jedan je od najznačajnijih infrastrukturnih objekata u poslednjih nekoliko godina i nijedan projekat neće toliko uticati na saobraćaj kao ovaj, jer je važan za Beograd, ali strateški i za celu Srbiju. Preko ovog mosta ide se prema Koridoru 10, Bugarskoj i Turskoj sa jedne strane, a sa druge prema zapadnoj Evropi. Takođe, teretni saobraćaj iz pravca Banata neće više prolaziti kroz centar Beograda, već će koristiti ovaj most i obilaznicu oko Beograda – istakao je ministar saobraćaja.

Predsednik Nikolić čestitao je graditeljima i rekao da je učestvovao u izgradnji tri mosta u Srbiji, ali da mu je najdraži ovaj jer je to simbol saradnje Srbije sa svima koji joj pristupe otvoreno i pošteno.

– Počeli smo pregovore sa EU, a ove godine počećemo i sa projektom „Južni tok“. To sve obećava da možemo da postignemo cilj, a građani Srbije će brže nego što smo očekivali osetiti plodove otvorenosti Srbije prema celom svetu – naveo je Nikolić.

Ambasador Kine u Srbiji, DŽang Vanšue, čestitao je na postignutom uspehu i zahvalio na podršci. Kako je rekao, Kina poklanja veliku pažnju saradnji sa Srbijom, a izgradnja mosta je primer uspešne saradnje u oblasti infrastrukture, i da bi naše zemlje mogle uspešno da sarađuju i u drugim oblastima.

Siniša Mali, predsednik Privremenog organa, istakao je da je most Zemun-Borča najveća infrastrukturna investicija u gradu, da ima nemerljiv značaj budući da spaja glavni grad i južni Banat i da je reč o zajedničkom projektu Grada i Vlade. Kako je rekao, most znači mnogo za Srbiju i Beograd, opštine Palilula, Novi Beograd i naselje Borča, koje su ovim direktno povezane. Pored toga, tako će biti omogućen i dalji razvoj grada. Izgrađena infrastruktura i zemljište prijemčiviji su za investitore koji bi da dođu i grade svoje fabrike.

Vrednost projekta 260 miliona dolara

Izgradnja mosta dugačkog 1.482 metra, počela je oktobra 2011, a rok za završetak je bio kraj oktobra ove godine. Uz Pančevački, to je tek drugi most koji povezuje Beograd i banatsku obalu Dunava. Most Zemun-Borča je prvi projekat uz učešće kineskih kompanija na osnovu državnog sporazuma Srbije i Kine. Kineska kompanija, Vlada i Grad su ugovor o projektovanju i izgradnji mosta sklopili aprilu 2010, a kamen-temeljac je položen tri meseca kasnije, na zemunskoj strani. Gradnja mosta iznosi 170 miliona evra, 85 odsto iz kredita kineske Eksim banka, a 15 odsto dali su Republika i Grad. Kamata na kredit je tri odsto, grejs period je pet godina, a rok otplate 15 godina. Ukupna vrednost projekta sa pristupnim saobraćajnicama iznosi više od 260 miliona dolara.

Izgradnja mosta kod Vinče

Železnički saobraćaj kroz centar grada biće rešen izgradnjom drumsko- železničkog mosta kod Vinče, kao dela obilaznice i tim mostom će se suštinski rešiti pitanje teretnog saobraćaja kroz Beograd. Most će biti rađen u sklopu projetka obilaznice oko Beograda, rekao je ministar saobraćaja. On je dodao da ove godine biti finansiran i projekat teretno-putničke stanice Zemun, a to je preduslov da bi se Savski amfiteatar ispraznio i stavio na raspolaganje razvoju Beograda.