Foto: Wikipedia

Izgrađen je pre skoro šest decenija na mestu gde se nekada nalazio veliki viseći most kralja Aleksandra Prvog, poznat među građanima i kao Zemunski most. Izgradnja ovog starog drumskog mosta bila je poverena firmi iz Oberhauzena 1930. godine, kojoj je ustupljen ovaj posao putem javnog konkursa. Gradnja je započeta odmah po završetku konkursa, a most je već 1934. godine bio pušten u saobraćaj. Glavna mostovska konstrukcija izvedena je kao viseći most po ugledu na most u Kelnu preko reke Rajne, dok je ukupna dužina mosta iznosila 474 metara. Godine 1935. njime je prošao i prvi tramvaj. Međutim, ovaj most je u toku Drugog svetskog rata, preciznije 1941. godine, porušen.

Izgradnja novog mosta utvrđena je Ugovorom o građenju drumskog mosta preko reke Save u Beogradu 1953. godine. Prema ovom ugovoru, posao izgradnje mostovske konstrukcije, kako je određeno, pripao je firmi MAN iz Nemačke, ali u saradnji sa našim preduzećima. U jednom članu Ugovora navodi se i da rok za izgradnju mosta iznosi 26 meseci od dana zaključenja ugovora. Novi most, izgrađen na stubovima i oporcima starog visećeg mosta, pušten je u saobraćaj već 1956. godine. Prvobitan projekat mosta uradila je upravo firma MAN, dok je projekat proširenja delo radne organizacije Mostprojekata. Na ovom mostu prvi put je primenjena kod nas savremena kolovozna tabla u vidu ortotropne ploče. U današnjem obliku most je završen 1979. godine. Godine 2005. sa jedne strane mosta postavljen je i pušten u rad teretno-panoramski lift namenjen biciklistima i pešacima. Kapacitet ovog lifta je do deset bicikala.

Zvanični naziv mosta bio je Most bratstva i jedinstva koji, međutim, nikad nije „zaživeo“ među građanima. Beograđani su ga nazivali Savski most, ali i kao most u Brankovoj ulici. Današnji naziv Brankov most dobio je upravo po Brankovoj ulici čiji predstavlja nastavak, a koja je nazvana po pesniku Branku Radičeviću. Međutim, verovanje da je most dobio ime po piscu Branku Ćopiću, koji je izvršio samoubistvo skočivši sa njega, je netačno. Naime, most je bio poznat pod ovim nazivom i pre pomenutog događaja.  

Brankov most danas predstavlja jedno od glavnih jezgara gradskog saobraćaja, koji u proseku pređe dnevno oko 90 hiljada vozila.