Gradske vlasti u saradanji sa Direkcijom za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda rešile su da rekonstruišu, saniraju i ulepšaju Zemunski kej na potezu od restorana „Šaran“ pa do Široke staze i hotela „Jugoslavija“ odnosno, duž glavnog dela šetališta.
Zemunski kej oduvek je bio zaštitni znak i statusni simbol Zemuna i njegovih žitelja, pa je ideja i projekat Direkcije usmeren upravo na to da se ova popularna šetačka zona uredi kako i zaslužuje.

Gradske vlasti u saradanji sa Direkcijom za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda rešile su da rekonstruišu, saniraju i ulepšaju Zemunski kej na potezu od restorana „Šaran“ pa do Široke staze i hotela „Jugoslavija“ odnosno, duž glavnog dela šetališta.
Zemunski kej oduvek je bio zaštitni znak i statusni simbol Zemuna i njegovih žitelja, pa je ideja i projekat Direkcije usmeren upravo na to da se ova popularna šetačka zona uredi kako i zaslužuje.
– U projektu čija izrada je pri kraju, pažnja je posvećena izgradnji dvosmerne saobraćajnice i proširenju ulice na gornjem delu šetališta. Rekonstrukcija keja započela je posle poplava pre dve godine, kada je napravljen novi bedem, odnosno obaloutvrda. Dvosmerna ulica neophodna je okolnim zgradama i imaće specijalni režim, što znači, da će određenima satima svakog dana biti delimično ili potpuno zatvorena za saobraćaj i pretvorena u pešačku zonu.

Lepše i atraktivnije

U Direkciji za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, dele mišljenje sa glavnim gradskim arhitektom, odnosno, smatraju da je ceo projekat izrađen isključivo za dobrobit Zemuna i njegovih žitelja.- Zemun nema dovoljno adekvatno izgrađeno šetalište pored Dunava i projekat koji smo izradili daće mu mnogo lepši i atraktivniji izgled.Tu treba pomenuti i značaj izgradnje kanalizacije, javne rasvete i uopšte unapređenja infrastrukture – tvrdi Nenad Bajić, PR menadžer Direkcije za izgradnju.

Tu će, naravno, biti sagrađen i adekvatan parking prostor. Između šetališta pored vode i ove ulice planiramo da izgradimo biciklističku stazu dugačku kilometar i napravimo drvored gde će biti zasađena 42 stabla, a pešačka staza prostiraće se na površini od 1420 kvadratnih metara usred koje će se sagraditi i široki plato. Poseban akcenat treba staviti na izgradnju kanalizacione mreže. To je neophodno jer se sada na 14 mesta otpadne materije izlivaju u Dunav. Ceo projekat trajaće otprilike šest meseci i koštaće 35 miliona dinara koje će izdvojiti Direkcija za izgradnju – kaže za Danas Đorđe Bobić, glavni gradski arhitekta.
Ali, kako to već biva, nisu svi zadovoljni projektom i najavljenim radovima. Gordana Pop Lazić, predsednik opštine Zemun, smatra da dvosmerna saobraćajnica ne samo da nije potrebna Zemuncima koji tu žive, već može predstavljati i ozbiljnu i bespotrebnu smetnju
– Na tribini koja je organizovana povodom ovog projekta, u sali se okupio i veliki broj građana Zemuna, vlasnika kafića i restorana iz pomenute ulice i predstavnika zemunskog Saveta za urbanizam, koji su se izjasnili protiv izgradnje dvosmerne saobraćajnice. Mi, kao opština, tražili smo još pre početka izrade ovog projekta od Sekretarijata za saobraćaj, da ova ulica bude isključivo pešačka zona sa restoranima i kafićima što je i sada. Zamislite kako će osoblju restorana biti nezgodno da uslužuju goste od kojih su razdvojeni dvosmernom ulicom! Ovaj deo Zemuna predstavlja staro jezgro grada i kulturni spomenik i ne treba ga dirati. Zamislite Skadarliju sa dve saobraćajne trake! Sa ostalim delom projekta, uređenjem šetališta, osvetljenjem , izgradnjom kanalizacije, biciklističke staze, parkova za decu i zelenih površina, slažemo se naravno, jer će koristiti građanima Zemuna. Problem ostaje izgradnja dvosmerne ulice koja je nepotrebna i koju građani ne žele – ističe Gordana Pop Lazić.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari