Stanovnici prestonice imali su juče nesvakidašnju priliku da na novobeogradskim ulicama gledaju trkačke bolide „Euroboš serije“, koji su tek jednu stepenicu ispod Formule 1. Naime, prvi put kod nas, više hiljada Beograđana moglo je da uživa u revijalnoj vožnji četiri vozača na improvizovanoj stazi ulicom Španskih boraca i Trećim bulevarom.

Stanovnici prestonice imali su juče nesvakidašnju priliku da na novobeogradskim ulicama gledaju trkačke bolide „Euroboš serije“, koji su tek jednu stepenicu ispod Formule 1. Naime, prvi put kod nas, više hiljada Beograđana moglo je da uživa u revijalnoj vožnji četiri vozača na improvizovanoj stazi ulicom Španskih boraca i Trećim bulevarom.
Publika je tako mogla da približno doživi atmosferu i zvuk koji stvaraju bolidi Formule 1. Zato je već od jutarnjih časova publika počela da se okuplja pored staze kako bi sa što boljeg mesta posmatrali trku, pa su se gledaoci mogli videti na obližnjim brdašcima ili peronu železničke stanice Novi Beograd. Oni snalažljiviji su se čak popeli na saobraćajne znake kako bi sa kolikog tolikog uzvišenja imali što bolji pogled.

Sajam trkačkih automobila

Promovivna trka novobeogradskim ulicama bila je samo najava sajma trkačkih automobila koji će se od 20. do 24. februara održati u Expo centru. Tamo će posetioci moći da vide stare bolide, sportske prototipove, DTM bolide, reli mašine, najmodernije kartinge i motocikle. Posebno mesto imaće Ferari iz 2001. godine s kojim je Mihael Šumaher postao šampion sveta u Formuli 1.

– Za ovako nešto ranije se moralo ići u Budimpeštu što nekima od nas nikada nije bilo pristupačno. Zato smo Formulu 1 morali da gledamo na televiziji, a danas oni voze našim ulicama – priča Aleksandar Božić dok pored njega stoji desetogodišnji sin Nikola vidno uzbuđen zbog trka koje je posmatrao.
Jučerašnja trka privukla je i trinaestogodišnjeg Petra Janjića, prošlogodišnjeg prvaka Srbije u kartingu. On kaže da mu je ovo prvi put da neku trku formule gleda uživo, ali da se nada da će uskoro moći sa lica mesta da prati nadmetanje svojih idola Kimija Raikonena i Filipea Mase, vozače Ferarija u Formuli 1.
Najveću pažnju i ovacija publike dobila je dvadesetpetogodišnja Sabrina Hungerbilen iz Švajcarske koja je jedna od retkih dama uopšte u automobilskom sportu. Tako su obožavaoci, koje je brzo stekla, nakon trke želeli da je izbliza vide, slikaju se, pa i porazgovaraju sa njom.
– Trkam se od osme godine, a ljubav prema brzini nasledila sam od oca koji je imao auto radionicu. Već sa 16 godina okušala sam se u BMW formuli gde sam se na stazi nadmetala sa Kristijanom Klienom i Timom Glokom koji su sada u Formuli 1. Nakon toga beležila sam zapažene rezultate da bi 2006. bila pobednica formule Inter serije – kazala je Sabrina.
Govoreći o beogradskoj trci naša sagovornika, kao i njene kolege, ističe veoma hladno vreme, ali „i ne tako dobru stazu koja je dosta neravna“. Ipak, vozači su se uprkos lošim vremenskim uslovima trudili da voze maksimalno brzo na stazi dužine 1800 metara.
Ako jučerašnje takmičenje nije imalo pobednika svi vozači su za učešće u Nagradi Beograda dobili statue „Avalski toranj“ i vrapca dživdžana kao dva simbola Beograda. Inače, ove bolide pre uspešnih karijera u Formuli 1 vozili su svetski prvak u tom nadmetanju Mika Hakinen, kao i Rubens Barikelo, Edi Irvajn, Ralf Šumaher I Đankarlo Fizikela.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari