Nikola Jovanović Foto: N1

Kako se navodi u pisanoj izjavi zamenik šefa odborničke grupe „Savez za Srbiju“ u Skupštini Beograda i potpredsednika Narodne stranke Nikole Jovanovića, koliko je ova vrsta prevoza neisplativa i još uvek u razvojnoj fazi, potvrđuje činjenica da bi Beograd bio evropski rekorder u broju takvih vozila, ako se nabavka ostvari.

Pariz ih ima 23, Varšava 10, Stokholm osam, dok Berlin poseduje samo četiri električna autobusa, ističe Jovanović.

Problem ovih vozila je cena, četiri puta veća od cene običnog autobusa, plus troškovi stajališta. Osim cene, problem je i kratak domet, kao i neophodna pauza od 25 minuta posle svake vožnje – za punjenje baterije, dodaje se u pisanoj izjavi.

Kako navodi Jovanović, imajući u vidu da Beograd već ima efikasna i jeftina vozila na električni pogon – trolejbuse, ova odluka gradske vlasti je utoliko više u direktnom sukobu sa elementarnom logikom i interesima Beograđana.

„Ovo je samo nastavak katastrofalnih odluka SNS vlasti u vezi sa javnim prevozom u prestonici, među kojima je i ona da se privatnim prevoznicima isplaćuje 100 miliona evra više godišnje nego ranije, bez vidljivih efekata po Beograđane“, piše Jovanović.

Ukoliko se privatni preduzetnici toliko favorizuju i ukoliko gradska vlast veruje da su elektro-autobusi isplativi, neka onda njih obaveže na ovakvu nabavku, zaključuje Jovanović u svojoj izjavi.