U ta dva dana posetioci festivala moći će da uživaju u najrazličitijim ukusima najomiljenijeg napitka u Srbiji i da se upoznaju sa novim trendovima i načinima pripreme kafe i čaja.

– Kafa je nešto što nas ujutru budi. Ona je i poziv da se sretnemo sa nekim, pa se sve češće čuje ‘’hoćemo li na kafu?’’. Popiti kafu postalo je poziv na druženje. Ne postoji napitak koji predstavlja kulturološki pečat jedne kulture kao što su kafa i čaj. Organizovati festival bilo je veliki izazov, posebno pronalaženje odgovarajuće lokacije, pa smo se odlučili za zonu oko TC Ušće i ta ulica će biti zatvorena tokom trajanja festivala – rekao je Danilo Golijanin iz Oivivio Consulting Services, organizator festivala. On je pozvao sve koji vole kafu da dođu i uživaju u ovom napitku, ali da pre toga dva dana ne konzumiraju kofein, kao bi ga nadoknadili na festivalu.

U dva šatora, posetioce očekuju izlagači iz svih ‘’sfera’’ kafe, od tradicionalne „turske“, preko espresa, kafa sa geografskim poreklom i instant kafe. Takođe, biće organizovane i edukativne radionice o načinu kako kafa raste, do toga da sam ukus kafe zavisi od toga kako se zrna kafe peru u Brazilu ili Kostariki. Takođe, posetioci će naučiti i koji put prelazi kafa od zrna do šoljice, a stabljiku ove biljke moći će da dobiju na štandu Doncafe-a. Pored kafe, dosta toga moći će i da se nauči o konzumuranju čaja i vrstama čaja.

– Srbija je u regionu prva po potrošnji turske kafe, po glavi se troše četiri kilograma godišnje, a na čitavoj teritoriji države popije se 25.000 tona kafe, od toga veći deo odlazi na tradicionalnu kafu, a ostalo su instant i espreso. Kao generalni sponzor ove manifestacije, Grand kafa smatra da je važno potrošačima pružiti priliku da na jednom mestu upoznaju sve proizvođače kafe u Srbiji. Potpuno smo posvećeni potrošačima i jedan od naših osnovnih ciljeva je da negujemo što bliže odnose sa njima – rekao je Andrej Bele, generalni direktor strateškog poslovnog područja kafa u sastavu Atlantik grupe. Prema njegovim rečima, ova kompanija upriličiće interesantan program na svom štandu, biće organizovani koncert Lene Kovačević i predstava „Na kafi sa knjeginjom Ljubicom“.

Kulinarski šou

Dok uživaju u šolji svog omiljenog napitka, posetioci će se zabavljati u Chil zoni u kojoj će se smenjivati muzički nastupi, projekcije filmova i razne prezentacije. Nenad Veljković će pokazati kako se kuva kafa u 24 hours kitchen kuvarskom šouu, Java Coffee će zagolicati maštu posetilaca raznolikim ukusima kafa sa egzotičnih destinacija, a English Pot će predstaviti englesku tradiciju i kulturu koja prati ispijanje čaja. Za najmlađe, tu je Sekopak edukativna predstava, a za najmlađe bez roditeljskog staranja humanitarni šou Kafa sa poznatima.

Ulaznica 100 dinara

Na Caffefestu biće postavljeno više oko 35 štandova, na kojima će svoje proizvode izložiti oko 50 različitih brendova iz regiona, kao što su Grand kafa, Doncaffe, Barcaffe, Nescaffe, Imlek, Dolče gusto, Hausbrandt. Festival će biti otvoren od 10 do 20 časova. Ulaz je 100 dinara, a posetioci će moći za taj novac da probaju sve vrste kafe ili čaja koje budu i koliko budu želeli. Pored toga, biće obezbeđeni i vaučeri koji će se moći preuzeti sa društvenih mreža kojim će posetiocu biti omogućen ulaz.