Glavni problem putnika u Beogradu, kako i za koliko vremena stići iz jednog dela grada u drugi, uskoro bi mogao biti rešen, ili baren ublažen. Naime, kako je saopštila zamenica gradonačelnika Radmila Hrustanović saopštila, grad će za izradu idejnog projekta upravljanja saobraćajem u Beogradu izdvojiti 80 miliona dinara.

Glavni problem putnika u Beogradu, kako i za koliko vremena stići iz jednog dela grada u drugi, uskoro bi mogao biti rešen, ili baren ublažen. Naime, kako je saopštila zamenica gradonačelnika Radmila Hrustanović saopštila, grad će za izradu idejnog projekta upravljanja saobraćajem u Beogradu izdvojiti 80 miliona dinara. Tim sredstvima nabaviće se oprema za inteligentno upravljanje saobraćajem u Beogradu, daljinsko upravljanje svetlosnom signalizacijom, sistem praćenja vozila javnog prevoza, automatizovanu prodaju i kontrolu prodaje karata, kao i video nadzor stajališta i ulica.
– Sistem za daljinsko nadgledanje i upravljanje saobraćajem i sistem za praćenje vozila javnog prevoza uvešće se u prvoj fazi osavremenjavanja saobraćaja u gradu. Informacije iz dva odvojena sistema će se razmenjivati radi usklađivanja delovanja. Recimo, nadgledanjem saobraćaja kamerama znaće se u svakom trenutku gde su nastale gužve, pa će se tamo daljinskim izmenama svetala na semaforu ubrzati protok saobraćaja davanjem prioriteta određenim ulicama. Pre toga moramo definisati i koja su vozila prioritetna kad se pojave u ulicama gde je gužva kako bismo njima dali prednost.
Tako će vozila za intervencije Hitne pomoći, vatrogasaca i policije imati pravo prvenstva prolaza, zatim slede vozila javnog prevoza i tek na kraju dolaze putnička vozila. Sa druge strane sistem za praćenje vozila javnog prevoza preko GPS i GPRS uređaja govoriće nam, bilo slikom ili grafički na mapi, gde se koje vozilo nalazi. Tako ćemo u slučaju kvara nekog autobusa brže moći da pošaljemo drugi da preveze putnike, a u saradnji sa nadzorom protoka saobraćaja moći ćemo da vozače unapred upozorimo na zastoje u pojedinom ulicama. Sve ove informacije putem interneta i mobilnih telefona moći će da dobiju i sugrađani kako bi znali kada im dolazi autobus – rekao je za Danas Željko Đukanović, direktor Direkcije za javni prevoz Beograda.
Prema njegovim rečima, u narednoj fazi video nadzor će se uvesti i u vozila javnog prevoza i na stajališta, „jer je kamera uveliko postala sastavni deo svakodnevnog života“. Đukanović kaže da je postavljanje sve jeftinijih kamera na ovim mestima u inostranstvu u velikoj meri smanjilo uništavanje unutrašnjosti vozila i stajališta, što je i osnovni razlog postavljanja video nadzora.
– Ljudi se drugačije ponašaju kad znaju da ih neko posmatra, a ta promena može biti još drastičnija ako neko zna da može biti kažnjen zbog nečega što je uradio. Kamere nam mogu dati i informacije o gužvama na stajalištima i prevozu, pa samim tim možemo planirati da li ćemo neke linije sa solo autobusa prebaciti na zglobne ili ćemo ih svesti na minibus prevoz. Međutim, to neće biti prioritet kamera, jer se te stvari mogu kontrolisati i na druge načine – dodaje direktor Direkcije za javni prevoz.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari