Saobraćajne gužve u centru grada uskoro bi mogle biti prevaziđene. Međutim, to neće biti urađeno izgradnjom novih ulica već poboljšanjem protočnosti vozila zahvaljujući daljinskom upravljanju raskrsnicama iz kontrolnog centra koji je otvoren početkom godine. Prema rečima Zorana Pešovića, gradskog sekretara za saobraćaj, na taj način se promet može povećati i do 30 odsto, što je ekvivalentno izgradnji još jedne saobraćajne trake u bilo kojoj ulici.

Saobraćajne gužve u centru grada uskoro bi mogle biti prevaziđene. Međutim, to neće biti urađeno izgradnjom novih ulica već poboljšanjem protočnosti vozila zahvaljujući daljinskom upravljanju raskrsnicama iz kontrolnog centra koji je otvoren početkom godine. Prema rečima Zorana Pešovića, gradskog sekretara za saobraćaj, na taj način se promet može povećati i do 30 odsto, što je ekvivalentno izgradnji još jedne saobraćajne trake u bilo kojoj ulici.
– Cilj nam je da početka Univerzijade elektronski povežemo 300 od 500 raskrsnica čime bi gužve postale prošlost i omogućilo nesmetano cirkulisanje sportista ali i samih građana. U pvoj fazi, koja je u toku, najpre ćemo sa komunikativnim centrom povezati 11 raskrsnica u Bulevaru despota Stefana, na delu od Cetinske ulice do Pančevačkog mosta. Na taj način ćemo na osnovu žive slike sa terena znati za koji smer treba da produžimo zeleno svetlo i tako neutrališemo gužvu – kaže za Danas gradski sekretar za saobraćaj.
Ipak, Pešović objašnjava da to ne znači da će pritiskom na dugme momentalno moći da se iz centra promeni svetlo na semaforu, već da će iz centra, tamo gde se primeti gužva, sistem biti programiran da duže drži zeleno svetlo za određeni pravac.
– Sistem funkcioniše tako što kamerom, koje će osim postojećih biti postavljene na sve veće raskrsnice u gradu, najpre sagledamo gužvu, a onda izmenimo dužinu trajanja zelenog svetla, ali takvo stanje bi ostajalo određeni deo dana. Na sličan način već decenijama funkcioniše neizmenična izmena broja traka u ulici Kneza Miloša i Bulevaru oslobođenja. Tako bi recimo, u Bulevaru despota Stefana pre podne dužim zelenim talasom bio pospešivan ulazak vozila u centar grada, a popodne izlazak iz njega. Ako bi se taj princip pokazao kao dobar ista praksa bila bi primenjena i u ulici Kneza Miloša, Ulici kralja Milana, Savskoj, Karađorđevoj, ali i pojedinim ulicama Novog Beograda – navodi Pešović.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari