Saobraćajne gužve u špicevima u gotovo svim delovima grada, postale su svakodnevica prestonice i prava noćna mora za sve vozače. Saobraćajne gužve ponekad su takve da automobili u kolonama vozila ne prelaze brzinu od deset kilometara na čas. Urbanisti i gradske vlasti smatraju da će izgradnja Unutrašnjeg magistralnog poluprstena (UMP) znatno doprineti smanjenju saobraćajnih gužvi.

Saobraćajne gužve u špicevima u gotovo svim delovima grada, postale su svakodnevica prestonice i prava noćna mora za sve vozače. Saobraćajne gužve ponekad su takve da automobili u kolonama vozila ne prelaze brzinu od deset kilometara na čas. Urbanisti i gradske vlasti smatraju da će izgradnja Unutrašnjeg magistralnog poluprstena (UMP) znatno doprineti smanjenju saobraćajnih gužvi.
Inače ideja o izgradnji UMP postoji skoro sedamdeset godina. U opštini Novi Beograd pre dva dana predstavljen je Nacrt plana UMP na deonici od Tošinog bunara do Autokomande. Ova deonica podeljena je na dva dela, od Tošinog bunara do Radničke i od pomenute ulice do Autokomande. Prema rečima Dušana Milanovića iz Urbanističkog zavoda Beograda, izgradnja ove deonice UMP najviše će doprineti smanjenju saobraćajnih gužvi. Na ovom delu UMP predviđena je izgradnja Mosta na Adi Ciganliji koji će znatno rasteretiti Gazelu kojom dnevno prođe više od sto hiljada vozila.

Primedbe do 12. juna

Primedbe na planirano rešenje građani mogu dostaviti Sekretarijatu za urbanizam i građevinske poslove, u Ulici 27. marta 43-45, najkasnije do 12. juna ili glavnom arhitekti Opštine Novi Beograd, Ivani Milenković, do 11. juna.

Kako je objasnio Dragan Mihajlović, ova deonica UMP polazi od saobraćajnice Tošin bunar u Zemunu, gde se nastavlja uz prugu Beograd – Zagreb. Zatim prolazi kroz ulice Omladinskih brigada i Bulevar umetnosti gde će biti probijen železnički nasip. Trasa se nastavlja kroz ulicu Španskih boraca i dalje „preskače“ preko buvljaka.
Most preko Ade će počinjati kod brodogradilišta u Bloku 70. Biće širok 45 metara, imaće po tri saobraćajne trake u oba pravca i biciklističke i pešačke staze. Između automobilskih traka biće ostavljeno mesta za laki šinski metro. Most će izlaziti na Radničku ulicu gde će biti izgrađena saobraćajna petlja. Zatim UMP prolazi pored Hipodroma gde će kod Careve ćuprije ulaziti u tunel. Tunel će biti dužine 2.170 metara i sastojaće se od dve odvojene tunelske cevi. One će biti povezane na tri mesta kako bi se u slučaju požara ili neke druge opasnosti vozila i pešaci mogli evakuisati. Tunel će izlaziti u zoni Partizanovog stadiona gde će se nalaziti komandni centar za upravljanje tunelom. Od stadiona UMP će se spuštati do Autokomande.
Unutrašnji magistralni poluprsten je dugačak 16,5 kilometara i povezivaće delove opština Novi Beograd, Čukarice, Rakovice, Savskog venca, Voždovca. Za izgradnju deonice od Tošinog bunara do Autokomande biće neophdno izdvojiti 30 milijardi dinara.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari