Rekonstrukcija Južnog bulevara, jedne od najznačajnijih gradskih saobraćajnica, biće završena do 15. aprila, najavili su prilikom prošlonedeljne posete nadležni iz Skupštine grada i Direkcije za građevinsko zemljište. Ovu saobraćajnicu obišli su v. d. gradonačelnika Zoran Alimpić i direktor Direkcije Boris Ranković, i uverili se, kako rekoše, da radovi teku po planu, te da su procene za završetak obnove „više nego realne“.

Rekonstrukcija Južnog bulevara, jedne od najznačajnijih gradskih saobraćajnica, biće završena do 15. aprila, najavili su prilikom prošlonedeljne posete nadležni iz Skupštine grada i Direkcije za građevinsko zemljište. Ovu saobraćajnicu obišli su v. d. gradonačelnika Zoran Alimpić i direktor Direkcije Boris Ranković, i uverili se, kako rekoše, da radovi teku po planu, te da su procene za završetak obnove „više nego realne“. O ko zna po kojem po redu probijanju rokova, nije se trošilo puno reči. Biće da se to podrazumeva.

Ugrožene podzemne instalacije

Izgradnjom novih prilaznih puteva na uglu Južnog bulevara i Ulice Mihaila Gavrilovića, oštećen je visokonaponski podzemni kabl Elektrodistribucije Beograd koji je važan za snabdevanje strujom stambenog naselja u tom delu grada. Potrošači su tokom vikenda kratko bili bez struje, a EDB je započeo postavljanje nove deonice kabla kako bi snabdevanje bilo sigurno.

Rekonstrukcija Južnog bulevara zahtevala je prethodno izmeštanje podzemne mreže odnosno svih instalacija koje bi tokom radova mogle biti oštećene.

Nasipanjem novog sloja asfalta i postavljanjem pešačkih ostrva, zemljište je uleglo i oštetilo visokonaponski kabl koji strujom napaja dve trafo stanice, namenjene stambenom naselju u Ulici Mihaila Gavrilovića.

Dobra okolnost je da visokonaponski podzemni kablovi imaju napajanje sa dva kraja, pa je prekid u snabdevanju strujom bio kratak.

Nadležni iz firme „Ratko Mitrović – niskogradnja“ tvrde da će Južni bulevar biti spreman za saobraćaj do sredine aprila, a Boris Ranković, direktor Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju upozorio je da će, ako i ovaj rok bude ponovo probijen, izvođač radova biti kažnjen penalima, što je i predviđeno ugovorom.
Do sada je prema rečima nadležnih, završeno više od 80 odsto radova na ovoj saobraćajnici i preostala je još završna faza rekonstrukcije.
– Preostalo je još asfaltiranje saobraćajnica, postavljanje parkinga, zemlje i zelenila na ostrvcu koje će deliti ulicu. Radovi su kasnili iz dva razloga, a prvi se krije u činjenici da nije postojao katastar podzemne infrastrukture duž cele jedne strane Južnog bulevara. Radnici su prilikom kopanja ručno otkrivali infrastrukturne priključke. Morali smo zato da budemo izuzetno obazrivi prilikom kopanja, kako ne bismo sugrađanima pokidali kablove za telefone i oštetili postojeću infrastrukturu – objasnio je Boris Ranković.
Drugi razlog odlaganja završetka rekonstrukcije jesu loši podzemni planovi. Naime, stari mokroluški kolektor, koji je pozicioniran ispod Autokomande, bio je nekoliko metara pomeren u stranu od pozicije koja je obeležena u planovima.
Južni bulevar će posle rekonstrukcije imati po dve saobraćajne trake u oba smera, sa razdelnim ostrvom između njih. Ulica će biti ulepšana i sa kompletno novim drvoredom. Saobraćajnica ka Autokomandi biće bez parkinga i imaće samo trotoar za pešake. Njena rekonstrukcija je posao koji se radi jednom u nekoliko decenija i svojevrsni je nauk za sve sledeće velike projekte. Podsetimo, radovi u Južnom bulevaru počeli su 1. oktobra prošle godine, a celokupna vrednost radova iznosi 550 miliona dinara.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari