Pripremni radovi pred veliku rekonstrukciju Pančevačkog mosta, investiciju vrednu oko 20 miliona evra, počeli su pre tri dana,a poslovi se odvijaju samo noću od 22 do četiri ujutru, uz delimično zatvaranje saobraćaja. Planirano je da 20. maja, takođe u noćnim satima, počne zatvaranje po jedne kolovozne trake.

Pripremni radovi pred veliku rekonstrukciju Pančevačkog mosta, investiciju vrednu oko 20 miliona evra, počeli su pre tri dana,a poslovi se odvijaju samo noću od 22 do četiri ujutru, uz delimično zatvaranje saobraćaja. Planirano je da 20. maja, takođe u noćnim satima, počne zatvaranje po jedne kolovozne trake.
Radovi koji će trajati do 20. maja, a radiće se na zamenama spojnica na dilatacionim spravama, i oštećenim delovima ograde, ne bi trebalo da u većoj meri ometaju ionako slab noćni saobraćaj, dok će se popravke planirane od tog datuma, odvijati u dve faze, tako što će u svakoj biti zatvorena po jedna kolovozna traka, u terminu od 22 do 04 sata ujutru.

Ni dinara za rekonstrukciju

Pančevački most izgrađen je 1935. godine, kao most kralja Petra Drugog. Svečano ga je otvorio knez Pavle Karađorđević, a tokom Drugog svetskog rata most je srušen. Obnovljen je 1946. godine. Prvi voz preko Pančevca prošao je 7. novembra, a pešački i drumski saobraćaj krenuo je 29. novembra 1946. godine. Od tada do danas nije uložen nijedan dinar u rekonstrukciju!

Iz JP „Putevi Srbije“ kažu da je pored ovih radova, koji spadaju u redovno održavanje „Pančevca“, u toku i zamena ležišta na prilaznim konstrukcijama na desnoj obali Dunava. Jedan deo posla poveren je Građevinskom preduzeću „Tri omega inženjering“, dok će drugi deo obavljati GP „Mostogradnja“, ali oni neće uticati na normalno odvijanje saobraćaja. Ovo su hitne i neodložne intervencije, jer direktno utiču na stabilnost mosta i bezbednost saobraćaja – kažu u JP „Putevi Srbije“.
Prema najavama, kompletna popravka Pančevačkog mosta trajala bi najmanje godinu dana, tako što bi po šest meseci bila zatvorena po jedna kolovozna traka. U sklopu ovog projekta biće izgrađen i novi, drugi železnički kolosek.
Koliko je Pančevački most zapušten i zbog čega je neophodna hitna intervencija, možda najbolje svedoči podatak da unutrašnjost konstrukcije Pančevačkog mosta nije stručno pregledana više od 40 godina! Nagrizen rđom sa svih strana, ovaj most godinama čeka na temeljitu popravku, a kako sada stvari stoje, rekonstrukcija najavljena za ovo leto još je neizvesna, jer se čeka dogovor nadležnih.
Stručnjaci za mostove iz Saveza građevinskih inženjera i tehničara Srbije, kažu da rok trajanja Pančevačkog mosta nije beskonačan, i podesećaju da preko njega u toku jednog dana pređe više od 100.000 građana. Inače, i stručnjaci iz Saveza građevinskih inženjera i tehničara podržavaju predlog generalnog direktora Saobraćajnog instituta CIP Milutina Ignjatovića da se preko Dunava postavi pontonski most i tako u dobroj meri ublaži saobraćajni haos koji nas čeka, ukoliko se ne nađe odgovarajuće rešenje.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari