Prvih dana maja počeli su pripremni radovi za predstojeću veliku rekonstrukciju dotrajalog Pančevačkog mosta. I laicima je već na startu jasno kakve sve muke čekaju one koji moraju svakodnevno putovati preko ove izuzetno frekventne saobraćajnice. Problem je još jasniji stručnjacima koji ovih dana neprestano upozoravaju da će grad tokom rekonstrukcije Pančevačkog mosta paralisati do sada neviđene saobraćajne gužve.

Prvih dana maja počeli su pripremni radovi za predstojeću veliku rekonstrukciju dotrajalog Pančevačkog mosta. I laicima je već na startu jasno kakve sve muke čekaju one koji moraju svakodnevno putovati preko ove izuzetno frekventne saobraćajnice. Problem je još jasniji stručnjacima koji ovih dana neprestano upozoravaju da će grad tokom rekonstrukcije Pančevačkog mosta paralisati do sada neviđene saobraćajne gužve.
Generalni direktor Saobraćajnog instituta CIP Milutin Ignjatović u više navrata je upozorio da jedino postavljanjem pontonskog mosta preko Dunava glavni grad može da izbegne veliku nevolju koja je već na vidiku. Direktor CIP-a smatra da ni u kom slučaju ne treba početi rekonstrukciju dok se ne postavi pontonski most. Jer ako se bude radilo onako kako su pojedinci zamislili da se radi, saobraćaj uopšte neće biti moguć! To je neizvodljivo – kaže Ignjatović.
Gužve na Pančevačkom mostu već godinama su svakodnevna pojava, pa možemo samo da zamislimo kako će biti kada krenu radovi. Jedino most načinjen od barži može da reši problem, prvenstveno vozača. Pešacima će biti lakše jer će oni idući trotoarima i dalje moći nesmetano da prelaze preko mosta.
Barže za pravljenje mosta trenutno mogu da obezbede samo Jugoslovensko rečno brodarstvo i preduzeće „Heroj Pinki“ čijim je baržama, posle bombardovanja Novog Sada 1999. godine sklopljen sličan most na Dunavu.
Prema postojećem projektu, radovi bi trebalo da počnu na leto i traju godinu dana, a most će biti zatvaran naizmenično, šest meseci u jednom, pa šest meseci u drugom smeru. Slobodan smer koristiće se za kretanje u oba smera.
U „Putevima Srbije“ kažu da je još rano govoriti o tome kako će saobraćaj biti regulisan, ali da će najverovatnije prelaz preko mosta biti dozvoljen samo vozilima javnog gradskog prevoza, taksistima, Hitnoj pomoći i ostalim državnim službama.
Kritikujući dosadašnji odnos nadležnih prema mostu, Ignjatović upozorava da se sa rekonstrukcijom mora početi što pre jer Pančevačkom mostu ove godine ističe rok trajanja.
– Ako se ove godine ne počne sa rekonstrukcijom mosta, njegova bezbednost će biti dovedena u pitanje. Most je oštećen i progresivno propada. Na njemu 45 godina nije ništa rađeno, i takvog primera nema nigde u svetu – kaže Ignjatović.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari