Svi beogradski taksisti od 1. januara voze bez taksi dozvole, pošto su im one istekle poslednjeg dana minule godine. Ipak, na adrese taksi udruženja stigao je dopis iz Grada, sa izvinjenjem što dozvole nisu obnovljene pre Nove godine i obećanjem da će se to dogoditi već tokom januara. Svi taksiji u Beogradu uskoro će otići na tehnički pregled, ali će kasniti i planirane novine, poput GPS sistema, kamera, panik-tastera…
Još se ne zna kada će sve to da zaživi, ali problem je, prema svemu sudeći, u novcu, kažu u taksi udruženjima. Grad bi trebalo da finansira nabavku pomenutih uređaja koji bi pojedinačno koštali i do 1.500 evra. To je nedostižno za običnog vozača, pogotovo u uslovima kada na gradskim ulicama umesto 4.500 radi 7.200 taksista.

Fakultetska komisija

Taksi vozila i vozače ocenjivaće komisija u kojoj će biti elita mašinske i saobraćajne struke s Mašinskog fakulteta. Testiranje će biti strože nego do sada, a bodovi će moći da se zarade ili izgube i na (ne)ispravnom ABS-u i metlicama brisača. Taksisti koji ne prođu na ovom ispitu imaće 15 dana da isprave nedostatke. Slabiji automobili moraće na pregled dva puta godišnje, s tim što će drugi test biti besplatan.

I dok taksisti strahuju da tehničke novotarije kasne zbog finansija ili skorašnjih izbora, u Gradu tvrde da je kriva duga, ali neophodna procedura.
– Trenutno se vrše nabavke neophodne opreme. Taksisti će uskoro početi da dobijaju upute da vozila odvedu na testiranje. Potvrdu koju im izda Sekretarijat za privredu moraće uvek da nose sa sobom – rekao je Vladimir Marković, član Gradskog veća. – Raspisan je i tender za dve vrste hologramskih nalepnica za šoferšajbne, kao i za nove krovne oznake koje će prvo dobiti „samostalci“. Cena tehničkih uređaja biće poznata kada se izradi projektna dokumentacija za taj veliki posao.
Marković očekuje da će već u prvoj polovini godine ovaj poduhvat biti priveden kraju, pa će beogradski taksi iz 2007. izaći s potpuno novim imidžom. Istovremeno sa uvođenjem novih normi, predviđaju u Gradu, broj taksista će se smanjiti do optimalnih 4.725. Tada će svi vozači imati dovoljno posla da finansiraju sledeći veliki projekat – zamenu starih automobila novim vozilima, sa „euro-3“ i „euro-4“ motorima.