U gradskim vrtićima upisano je oko 200 dece sa različitim vrstama hendikepa, a u Gradskom sekretarijatu za socijalnu i dečiju zaštitu istakli su da će njihov cilj biti nastavak prihvatanja što većeg broja dece sa posebnim potrebama u redovna obdaništa.
Kako je rekla gradski sekretar za socijalnu i dečiju zaštitu Ljiljana Jovčić, broj dece sa posebnim potrebama koja se upisuju u razvojne grupe pri redovnim vrtićima je u porastu, pošto ih je do pre dve godine bilo 174, a sada ih je oko 200.

U gradskim vrtićima upisano je oko 200 dece sa različitim vrstama hendikepa, a u Gradskom sekretarijatu za socijalnu i dečiju zaštitu istakli su da će njihov cilj biti nastavak prihvatanja što većeg broja dece sa posebnim potrebama u redovna obdaništa.
Kako je rekla gradski sekretar za socijalnu i dečiju zaštitu Ljiljana Jovčić, broj dece sa posebnim potrebama koja se upisuju u razvojne grupe pri redovnim vrtićima je u porastu, pošto ih je do pre dve godine bilo 174, a sada ih je oko 200.
– Bitno je da roditelji dece sa smetnjama u razvoju prihvate svoju decu i ne kriju ih. Naravno roditelji ostale dece treba da razbiju predrasude i pomognu svojoj deci da privatne različitosti – poručila je Jovčićeva.
Prema njenim rečima, pored razvojnih grupa oko 0,2 odsto dece sa smetnjama u razvoju upisano je i u redovne vrtićke grupe. Tačan broj nije moguće odrediti zbog toga što je izvesno da kod takve dece postoji neka vrsta ometenosti, ali se njihova precizna kategorizacija ne vrši pre pete godine.
– To su ona deca koja posle vrtića ne moraju otići u specijalne škole, možda im je bio potreban samo podsticaj sredine da se usavrše i razviju – istakla je gradski sekretar za socijalnu i dečiju zaštitu. Ona je napomenula da je za upis detata sa smetnjama u razvoju u redovan vrtić potrebno da postoji nalaz lekara iz doma zdravlja, kojim će se opisati vrsta i stepen ometenosti, a svoju procenu treba da da i stručni tim predškolske ustanove u koju dete treba da bude primljeno.
– Naša strategija i tendencija je da se sva deca sa smetnajma u razvoju uključuju u vrtiće, uključuju i u škole. Pri tome ne treba zanemariti ni činjenicu da postoje deca koja nikada ne mogu pohađati redovne škole i da se prema njima moraju primenjivati specijalne vrste usluga – kazala je Jovčićeva.
Ona je istakla i da svi vrtići u koje su upisana deca sa hendikepom moraju biti apsolutno prilagođeni toj deci. U razvojnim vrtićkim grupama postoje i deca koja koriste kolica. Uklanjanje barijera je ono što je počelo, ali naravno mora se intezivirati kako bi sve institucije koje se bave decom apsolutno mogle da budu dostupne njima. Jovčićeva je podsetila i da u razvojne grupe pri redovnim obdaništima može biti upisano od šestoro do osmoro dece. Sa njima rade dva defektologa, a na usluzi je i stručni tim vrtića, pedagozi i psiholozi. Grupe su najčešće sastavljene od dece sa različitim vrstama hendikepa. Deca sa smetnjama u razvoju u predškolskoj ustanovi mogu ostati do dvanaeste godine.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari