“Poštovana gospodo, to kako se ophodite prema građanima Beograda je stvarno žalosno, to kako ljude delite na one privilegovane kojima uvodite i po tri linije GSP-a u njihovo naselje, samo jer su u drugoj zoni. Vi toliko očigledno radite samo u korist 1 i 2 zone i jasno nama dajete do znanja da mi koji smo van druge zone nemamo prava na normalan prevoz”, navodi se u ovom pismu.

Mala Ivanča udaljena je od Beograda oko 30 kilometara i administratvno spada u širu teritoriju Grada, a s obzirom da spada u 3. zonu GSP-a, ima značajno manji broj linija nego naselja iz druge zone. Stanovnicima ovog naselja na raspolaganju su 4 linije prevoza sa ukupno 11 polazaka ka Beogradu i 11 polazaka iz Beograda. Oni su poredili nedostatak linija u svom kraju sa znatno više vozila GSP-a u naseljima koja su približno jednako udaljena – Ripanj oko 25 kilometara i Beogaljica oko 35 kilometara od centra Beograda.

“Uzmite mapu pa pogledajte gde su pozicionirana naselja Begaljica, Ripanj, i onda u odnosu na njihovu udaljenost od Grada uporedite koliko je Mala Ivanča udaljena, pa recite onda zašto Begaljica može da ima 95 polazaka GSP linije, zašto Ripanj može da ima 4 linije GSP, a nama ne dopuštate da linija 408 uđe u naselje i saobraća umesto 470, ili bar da nam pustite veći broj polazaka na famoznoj 470 liniji”, upitali su stanovnici Male Ivanče. Oni se pitaju i zašto su uopšte zavedeni kao stanovnici Beograda, ako neće imati barem sličan tretman kao i ostali stanovnici prestonice, umesto što doživlajvaju “nepravdu i diskriminaciju” u pogledu dostupnosti centra grada.

“ Šta će prevoz onima koje ste svrstali u treću zonu, to za vas svakako nije teritorija Beograda, jer u opisu za zone 1 i 2 stoji da je to centar grada sa širim područjem, a treća zona su mesta koja nabrajate kao zasebne gradove. Dokle tako mislite da nas svrstavate u nižu klasu?” stoji u pismu potpisanom sa “Građanin drugog reda”.

Na njihove molbe i apele iz gradskog Sekretarijata za javni prevoz su odgovorili negativno, pozivajući se na procene Saobraćajnog fakulteta o broju potrebnih linija.

“Saobraćajni fakultet na osnovu masovnog brojanja putnika uradio je studiju “Mreža linija I definisanje potrebnih kapaciteta” kojom nije predviđeno pojačanje postojećih linija duž Avalskog puta do Male Ivanče. Sekretarijat za javni prevoz će i dalje pratiti prevozne zahteve građana i u cilju boljeg funkcionisanja javnog prevoza preduzećemo mere iz svoje nadležnosti kada se steknu svi potrebni uslovi” naveli su oni.


Mala Ivanča ima 4 linije sa 11 polazaka dnevno

Trenutno prema važećem redu vožnje linije koje saobraćaju na teritorij Male Ivanče su sledeće:
– 470 Beograd – Mala Ivanča sa 6 polazaka iz Beograda I 9 polazaka iz Male Ivanče;
– 470a Beograd – Parcani – Mala Ivanča sa 2 polaska iz Beograda;
– 460 Beograd – Mala Ivanča (autoputem) sa 2 polaska iz Beograda I 2 polaska iz Male Ivanče;
– 460A Beograd – Mali Popović – Mala Ivanča (autoputem) 1 polazak iz Beograda

          “Broj žalbi na liniju 470 nikad veći”’]

Ovo pismo dobilo je i veliki broj komentara podrške, kao i nekoliko argumenta koji bi pomogli da se ostvare zahtevi stanovnika Male Ivanče. Jedan od njih podseća na nove autobuse u voznom parku GSP-a, a drugi ukazuje na veliki broj primedbi koji se odnose na liniju 470, najfrekventniju za ovo mesto. “Stiglo je još 10 novih “SOR” autobusa iz Češke, tako da je broj ovih vozila ovom isporukom porastao na 30 (naručeno je 100 vozila ukupno). Sledeće nedelje stiže još 10. Broj žalbi na liniju 470 je nikad veći, bar otkad ja pratim ovaj sajt, a to činim skoro 2 godine. Kada se pre skoro 2 godine podigla prašina oko 408-ice (hteli su ponovo da je skrate do Trešnje), od toga se odustalo zbog velikog broja žalbi, pa vam možda tom logikom povećaju broj polazaka” naveo je jedan od posetilaca sajta Busevi.com.