Međutim, pred početak funkcionisanja Bus plus sistema ovlašćena lica Poverenika su utvrdila da po Upozorenju nije postupljeno u potpunosti, zbog čega je i doneto rešenje o privremenoj zabrani obrade određenih podataka.

– Razloge zabrane ne treba dramatizovati, ali ni potcenjivati. Dobro je što sistem Bus plus funkcioniše na način koji isključuje mogućnost praćenja bilo koga u realnom vremenu. Isključena je i mogućnost naknadnog rekonstruisanja putanje kretanja korisnika usluga. Međutim, ostala je mogućnost da se naknadnim lociranjem vremena i vozila koje je korišćeno zadire u privatnost, odnosno vrši obrada podataka o ličnosti, a da nijednim pravnim aktom nije utvrđena svrha te obrade, razlozi zbog kojih se može vršiti, procedura i krug lica kojima su ti podaci dostupni, dužina čuvanja tih podataka i slično, što, sve dok ti nedostaci postoje, takvu obradu, sa stanovišta Zakona o zaštiti podataka o ličnosti, čini nedopuštenom – naveo je Šabić.

Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa

U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.

Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.