Prva serija od 30 novih zglobnih autobusa „Ikarbusa“ pojaviće se na ulicama Beograda krajem aprila, najavio je juče Slaven Tica, direktor GSP „Beograd“, na Beogradskom sajmu, prilikom predstavljanja novog gradskog autobusa rađenog po zahtevima putnika.
Autobusi tipa IK112 rezultat su trogodišnjeg projekta nazvanog „Beobus“, koji je bio usmeren prema potrebama korisnika.

Prva serija od 30 novih zglobnih autobusa „Ikarbusa“ pojaviće se na ulicama Beograda krajem aprila, najavio je juče Slaven Tica, direktor GSP „Beograd“, na Beogradskom sajmu, prilikom predstavljanja novog gradskog autobusa rađenog po zahtevima putnika.
Autobusi tipa IK112 rezultat su trogodišnjeg projekta nazvanog „Beobus“, koji je bio usmeren prema potrebama korisnika. Projekat je završen u maju prošle godine, posle čega je raspisan tender na kom je pobedio „Ikarbus“. Sa ovim preduzećem GSP „Beograd“ je potpisalo ugovor za kupovinu 100 solo i zglobnih autobusa, a čitav projekat, koji se finansira sredstvima grada, vredi više od 20 miliona evra.
– Autobus je svojim tehničkim karakteristikama potpuno prilagođen potrebama građana, pa se po konceptu razlikuje od prethodnih serija autobusa. To je u celini niskopodno vozilo, sa split sistemom klime koji i hladi i greje, u zavisnosti od godišnjeg doba. Sedišta imaju sasvim nov koncept, a vozilo ima i platforme za invalide i pojaseve za putnike sa specijalnim potrebama. Radno mesto vozača je trenutno najsavremenije što se može naći na svetskom tržištu, takvo da se praktično ne razlikuje od putničkog automobila. Autobus je takav da bi nam na njemu pozavideli mnogi zapadnoevropski gradovi – rekao je Tica.
Autobus ima MAN-ov motor „evro 4“, koji zadovoljava najstrože ekološke standarde u Zapadnoj Evropi, kao i „Fojtov“ menjač najsavremenije generacije. Motor je postavljen tako da majstori koji ga održavaju mogu lako da mu priđu.
Posle prvih 30 zglobnih autobusa „Ikarbus“ će GSP-u krajem maja isporučiti i 25 solo autobusa, još 20 zglobnih u junu i sredinom jula preostalih 25 solo autobusa. Tako će pred uvođenje letnjeg reda vožnje svih sto autobusa predviđenih ugovorom biti na ulicama Beograda.
Solo autobus košta 180.000, a zglobni 220.000 evra. „Ikarbus“ je na autobuse dao dve i po godine garancije, kao i još dve i po godine u postgarancijskom servisu, što znači da GSP „Beograd“ neće morati da ih servisira narednih pet godina.
Koncept „Beobus“ je u maju prošle godine prezentovan na sajmu u Veroni, gde je privukao veliku pažnju i dobio izuzetne kritike. Projekat „Beobus“ je najveći projekat u istoriji GSP „Beograd“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari