Pojačana kontrola u vozilima GSP koja je uvedena u junu kao jedna od mera kojom bi trebalo da se stane na put švercerima i povećaju prihodi Gradskog saobraćajnog preduzeća Beograd, već je dala prve rezultate, kažu u ovom preduzeću. Samo u julu i avgustu prodaja markica povećana za 7,5 odsto, broj pojedinačnih karata u prodajnoj mreži van vozila za 22 odsto, a povećan je i broj prodatih karata u vozilu kod vozača.


– Još uvek nemamo pokrivene rashode sa prihodima, ali je neophodno povećati prihode za 15 do 20 odsto da bi se ostvarala potpuna pokrivenost rashoda prihodima. Očekujemo da ćemo to postići do kraja godine – kaže direktor GSP Beograd Radoslav Nikolić.

Više od 300 kontrolora samo u julu mesecu prekontrolisalo je više od 1,8 miliona putnika, što je skoro duplo više nego u maju ove godine. I dok nekim putnicima pojačana kontrola ne smeta, ima i onih Beograđana koji se žale što tokom jedne vožnje moraju da pokazuju kartu po nekoliko puta. Smeta im kažu i što se vozilo zaustavlja bilo da kontrolori obavljaju svoj posao ili se ubeđuju sa švercerima.

Sa druge strane, Violeta Petković, šef službe za prodaju i naplatu u GSP kaže za Danas da tokom kontrole karata vozila ne stoje, osim kada se radi takozvana tačkasta kontrola, ali i tada kaže, zadržavanje nije duže od dva minuta.

– Vozilo jedino stoji kada radimo tačkastu kontrolu, i to se radi na predviđenom stajalištu. To su svega nekoliko lokacija u gradu, mahom su to periferne tačke. Pošto u vozilo ulazi po šest kontrolora, oni prekontrolišu putnike brzo. U tom slučaju vozilo se ne zadržava ništa duže nego što bi stajalo na nekom semaforu – objašnjava Petkovićeva i dodaje da do sada nisu imali posebnih primedbi putnika.

Osim tačkaste uvedene su i terminusne kontrole, kada kontrolor na početnim stanicama proverava da li putnici imaju kartu, zatim postoji kratka kružna kontrola, između dva stajališta, kada određena grupa kontrolora kruži i kontroliše putnike. Intevzivna kratka kružna kontrola je kada deset ekipa kontrolora radi između dva stajališta, tada bukvalno kontrolori idu sa putnicima, ulaze u vozilo, voze se do sledećeg stajališrta, pregledaju karte i vrate se nazad. Ovih dana startovala je i takozvana superkontrola, koja broji 12 kontrolora opremljenim i UV lampama i validatorima koji će na najfrekventnijim potezima u gradu, u različitim periodima dana kontrolisati vozne isprave putnika, ali i rad samih kontrolora.

– Dešava se da se neko od putnika pobuni što ih često kontrolišemo, ali u principu nema neprijatnih situacija. Kada radimo kružnu kontrolu vozilo je stalno u pokretu i nema zadržavanja. Ali kada naiđemo na švercera dok radimo tačkastu kontrolu, onda bude malo zadržavanja vozila, ali ne više od minut, dva. Vozilo ne stoji zbog nas, već zbog neispravnog putnika pa i sami putnici koji imaju vozne isprave treba nekada da pomognu kontroli i zamole tog putnika bez karte da napusti vozilo – priča za Danas dugogodišnji kontrolor u GSP Slaviša Gašić. Ne postoji kaže pravilo, ko se najčešće vozi bez karte, jer švercera ima među svim generaciojama, ali ipak primećuje da ih je u poslednje vreme sve manje.

– Sa mlađima zna da bude malo više rasprave, kad ih uhvatimo bez karte, ali sve se to vrlo brzo sredi. Putnika bez karte zamolimo da plati doplatnu kartu, koja na licu mesta košta upola manje znači umesto 3.000 sada je 1.500 dinara, da kupi kartu, da nam pokaže dokumenta da mi napišemo prijavu ili da napusti vozilo, znači bez karte ne može da nastavi vožnju. Ubeđivanje ne traje dugo, par minuta, sve zavisi od samog putnika – dodaje Gašić.

 

Nove uniforme

Do sada su svi kontrolori nosili prepoznatljive fluorescentne prsluke pa ih je bilo lako uočiti. Ubuduće stalno zaposleni kontrolori kao i vozači GSP radiće u novim uniformama: svetlo plave majice, sa oznakom preduzeća i teget plave pantalone. Dok će ostali kontrolori i dalje raditi u prslucima.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari