Nakon što se na blogu B92 bavio Novim Beogradom i idejom da glavni grad dobije više centara, gradski arhitekta Đorđe Bobić je na najnovijem blogu predstavio delove plana budućeg izgleda Trga Republike.
– Oko ove teme, već tokom izrade plana sukobila su se različita mišljenja, o morfologiji trga, o arhitektonici trga i okolnih zgrada, o njegovoj ulozi u Beogradu, o saobraćaju, o operi, o gradskoj galeriji i čini mi se da se zbog toga izgubila osnovna tema – uređenje ukupnog prostora, ne samo trga već i okruženja – kaže glavni gradski arhitekta.

Nakon što se na blogu B92 bavio Novim Beogradom i idejom da glavni grad dobije više centara, gradski arhitekta Đorđe Bobić je na najnovijem blogu predstavio delove plana budućeg izgleda Trga Republike.
– Oko ove teme, već tokom izrade plana sukobila su se različita mišljenja, o morfologiji trga, o arhitektonici trga i okolnih zgrada, o njegovoj ulozi u Beogradu, o saobraćaju, o operi, o gradskoj galeriji i čini mi se da se zbog toga izgubila osnovna tema – uređenje ukupnog prostora, ne samo trga već i okruženja – kaže glavni gradski arhitekta.

Černobilj u centru grada

Reakcije blogera na najnoviji tekst gradskog arhitekte su različite, i kreću se od podrške novom planu, posebno izgradnji buduće Gradske galerije, do kritika na rad gradskog arhitekte.

Lepo, samo sve to kasni već – uključio se u raspravu jedan bloger.- Naravno da treba pod hitno ukinuti putnički saobraćaj koji gravitira Kolarčevom i Vasinom ulicom. Mi koji stanujemo na Trgu Republike smo neposredno do ulice 29.novembar, a u toj ulici je pravi pakao i pravi automobilski Černobilj. Sve okolne ulice u užem jezgru grada su načičkane autima. Čovek više ne može iz zgrade da izađe, a da mu neki automobil nije nabijen na sami ulaz u zgradu. Drugi bloger smatra da više nema vremena da se čeka sa izgradnjom velikih projekata.

– Pod hitno bi moralo da se pristupi radikalnim rezovima u funkcionisanju beogradskog saobraćaja. Širi centar grada trebalo bi zabraniti za teška vozila. Treba obustavljati saobraćaj u centru grada kad god su vrednosti zagađenja iznad dopuštenog nivoa. Ljudi moraju da shvate da se tu radi o njihovom zdravlju i zdravlju naše dece, da nije u pitanju nikakav hir.

Kako navodi Bobić, ideja plana je da se trg proširi na prostor od Knez Mihailove do Doma vojske dok je na mestu Staklenca predviđena izgradnja Gradske galerije.
– Zašto Gradska galerija? Trg okružuju Narodni muzej, Narodno pozorište, poslovna zgrada Doma štampe sa javnim sadržajima u prizemlju i zgradom bioskopa. Nedovoljno da animira posetioce u celom vremenskom ciklusu dana i noći. Gradska galerija jeste sadržaj koji to omogućuje i nudi vreme i prostor za veoma intenzivnu komunikaciju – kaže Bobić.
Planira se da u Vasinoj ulici u zoni Trga bude ukinut automobilski saobraćaj. Kako ne bi dolazilo do gužvi automobili će biti usmereni iz Kolarčeve ka Makedonskoj, Braće Jugović i dalje ka Francuskoj ulici. Ovim rešenjem, prema mišljenju Bobića, omogućeno je proširenje Trga.
Takođe, novim planom predviđen je podzemni nivo trga između Doma štampe, Narodnog muzeja i Vasine ulice sa vezama ka svim okolnim zgradama. Metro stanica je ispod trga. Ispod Trga planira se izgradnja javne garaže.
– Suština plana je da se promoviše rešenje koje će u ovom vremenskom preseku, sa ukupnim kapacitetom kojim Beograd raspolaže, urediti trg, zaštititi urbanu matricu davno nastalu, ponuditi novi sadržaj primeren vremenu i potrebama ali i obezbediti, kao otvoren plan, mogućnost i daljeg promišljanja i delovanja nekih budućih generacija Beograđana – zaključuje Bobić.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari