Foto: Beoinfo

Prema zvaničnom saopštenju, povod posete je bila proslava jubileja 115 godina postojanja Samostalnog sindikata GSP-a, sa kojim je, uz Sindikat radnika zaposlenih u GSP, ovom prilikom potpisan sporazum o nastavku saradnje.

SOS sindikat, sa druge strane ističe da ovakva proslava, uz nastup KUD „Nikola Tesla“ čiji je osnivač GSP, odnosno folklor, pogaču i so, kako su preneli mediji, predstavlja samo izgovor za „fotografisanje“ gradskih čelnika i menadžmenta preduzeća, bez ikakvih rezultata u radu.

„Sve bi to imalo smisla da je možda pristigao prvi kontigent od najavljenih 220 vozila, koje je prošli gradonačelnik Siniša Mali u februaru najavio da će biti kupljeni ove godine. Možda da su povećane plate vozačima, radnicima održavanja i drugim nosiocima posla u GSP, koje su sada najniže u celom komunalnom sistemu grada Beograda i cele Srbije. Možda da se obeleži početak radova na rekonstrukciji pogona i hala koje su smeštene na Dorćolu, a od kojih neke izgledaju kao konjušarnice samo umesto konja rade majstori i inženjeri“, predložio je SOS sindikat.

Oni su zamerili i dirketoru GSP Željku Milkoviću što nije gradnočaleniku predožio najveće probleme sa kojima se radnici susreću.

„Da li je gradonačelnik upoznat da GSP treba da izmesti svoj pogon „Zemun“ na drugu lokaciju, da je obezbeđen projekat i opredeljeno zemljište i da je isti taj pogon na granici funkcionalnosti, ali da je potrebno više od 20 miliona evra da bi se izgradio i opremio jedan takav objekat po najvišim standardima“, upitali su oni. Pitali su i da li je neko rekao gradonačelniku da GSP ima izuzetne vredne i posvećene majstore u okviru organizacione jedinice „Centralni remont“ koji rade „pomoću štapa i kanapa“, radionice u kojima krov prokišnjava, struja razvlači iz druge zgrade, bez polovine potrebne opreme za rad i da bi se opremanjem tih radionica povećao obim posla u GSP, a smanjilo davanje vozila privatnoj firmi koja iste te poslove obavlja po četiri puta višoj ceni.

„Da li se možda direktor setio da spomene u kakvom su nam stanju skretnice na tramvajskim prugama? Ili možda da vozači u GSP rade po šest dana nedeljno, jer nema dovoljno vozača koji su otišli i dalje odlaze iz GSP-a zbog najnižih plata, ogromne odgovornosti za taj posao i novac i loših uslova za rad? Da li je iznet konkretan zahtev, plan nabavke vozila za narednih pet godina kako bi GSP stabilno funkcionisao i građani imali kvalitetan i pouzdan prevoz, ili se čeka da se još neka linija preda privatnom prevozniku kojem će isti taj grad plaćati umesto da opredeli sredstva za nabavku novih vozila svojoj firmi“, pitali su iz ovog sindikata.

Oni su zaključili da je, na žalost po sve zaposlene u gradskom prevozniku i sve građane Beograda koji koriste javni gradski prevoz, ipak „snimanje i fotografisanje važnije od toga šta se zapravo pričalo i radilo“.