Beogradski taksisti mogli bi da do kraja godine dobiju najsavremeniju opremu koja će im u mnogome olakšati rad, ali i pružiti bolju uslugu sugrađanima. Naime, prema nedavno završenoj studiji, koju je uradio Fakultet organizacionih nauka, u taksi vozila biće instalirani uređaji za globalno pozicioniranje – GPS, taksimetri sa štampačem i čitačem kartica, panik tasteri i video nadzor.

Beogradski taksisti mogli bi da do kraja godine dobiju najsavremeniju opremu koja će im u mnogome olakšati rad, ali i pružiti bolju uslugu sugrađanima. Naime, prema nedavno završenoj studiji, koju je uradio Fakultet organizacionih nauka, u taksi vozila biće instalirani uređaji za globalno pozicioniranje – GPS, taksimetri sa štampačem i čitačem kartica, panik tasteri i video nadzor.
– Uvođenje najmodernijih tehnologija predviđeno je Odlukom o auto taksi prevozu. Time bismo u svakom trenutku znali gde se koje vozilo nalazi čime bi, nakon poziva, do putnika dolazilo najbliže vozilo, a neutralisalo nepotrebno kruženje u „lovu“ na mušterije. Istovremeno bi se smanjile i gužve na ulicama. Sa druge stane, pomoću panik tastera i video nadzora povećala bi se bezbednost taksista i olakšao rad policiji, izjavio je Vladimir Marković, član Gradskog veća zadužen za taksi prevoz, na jučerašnjoj prezentaciji ovog projekta u Starom dvoru. On dodaje da do početka ugradnje uređaja u vozila i rada pilot projekta, najverovatnije sa jednim udruženjem, treba da se odredi ko će finansirati instaliranje uređaja u vozila. Marković kaže da Grad planira da kupi svu potrebnu opremu a da je onda da na revers taksistima. Inače, kupovina opreme za jedno vozilo košta između hiljadu i dve hiljade evra, a treba uračunati i izdatke za opremanje dispečerskih centara i centralnog gradskog kontrolnog centra.
– Uvođenje modernih tehnologija u taksi prevoz imaće i dodatne prednosti. Mušterije će vozila moći, pored klasičnog telefonskog kanala, da pozivaju i putem SMS poruka, preko Interneta ili posebnih uređaja za tu namenu koji će biti postavljeni u gradu. Takođe, preko gradskog kontrolnog centra u svakom trenutku će se znati koliko je taksi vozila na ulicama, koliko je vožnji ostvareno, koje su to relacije, a sprečiće se i vožnja „na divljaka“ i odokativno određivanje cene usluge – objašnjava profesor dr Božidar Radenković, vođa Laboratorije za elektronsko poslovanje FON koja je sprovela studiju.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari