"Zbog prepoterećenosti vozača, nova saobraćajna nezgoda vozila GSP" 1Foto:vikipedija

Sindikat SOS u GSP „Beograd“ ponovo najoštrije upozorava rukovodstvo tog preduzeća da je povećan broj udesa u kojima njihova vozila učestvuju direktna posledica preopterećenosti vozača zbog produženih smena i manjka zaposlenih.

SOS sindikat je ovako reagovao povodom najnovijeg udesa sa smrtnim ishodom u kome je učestvovao tramvaj tokom vikenda. Naime tramvaj na liniji 5 je u subotu uveče na putu ka garaži u ulici Milutina Milankovića na Novom Beogradu udario muškarca koji je podlegao povredama i preminuo. Nadležne institucije nisu dale detalje o ovoj situaciji, dok su u GSP objasnili da se čovek nepropisno ponašao.

– Vozilo je bilo prazno u tom trenutku, a nesrećni muškarac je pokušao da uđe u njega kroz zatvorena vrata, iako je bilo jasno da tramvaj ide u garažni pogon – navode u ovom preduzeću.

Ipak, sidnikat SOS smatra da rukovodstvo treba da reuzme odgovornost za preopterećenost vozača što dovodi do većeg broja nezgoda i prestane da kriši stroga i jasna pravila za bezbednost svih učesnika u saobraćaju.

„U zadnjih nekoliko meseci imamo ogroman porast udesa sa smrtnim ishodom. U pogonima se po našim informacijama ne poštuje vreme dnevnog odmora, odnosno pravilo da mora biti minimum 11- 12 sati odmora između smena“, naveli su oni.

Nikola Antić, predsednik ovog sindikata objašnjava da se sve češće dešava da vozači moraju da rade „vezane“ smene, odnosno da postoje brojni primeri kada vozač posle treće smene odmah mora da radi prvu.

– Vozači moraju da poštuju ono što se zahteva od njih iz straha zbog posla ali i oni znaju koliko je to opasno i stalno nam traže savete kako da se izbore sa ovakvim situacijama. Koncetracija im opada kada rade više nego što bi trebalo i logično je da se tada dešavaju greške. Samo što greške u tom poslu mogu biti fatalne ali nadležni u GSP kao da ne žele ovo da vide, naveo je Antić. On je dodao i da će se obratiti direktno direktoru Željku Milkoviću kako bi zatražio poštovanje pravila bez izuzetaka.

„Koliko treba udesa sa smrtnim posledicama da se desi, da bi direktor GSP-a reagovao?“, pita se Antić.

Kao što je danas ranije pisao, od početka godine bilo je dosta saobraćajnih nesreća u kojima su učestvovala vozila GSP, a za koja su sindikati tog preduzeća upozoravali da su se dogodila zbog nemara njihovih nadređenih.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari