Kada u dva dana na putevima Srbije u nekoliko teških saobraćajnih nesreća pogine 15 osoba, a oko 100 bude povređeno, to je svakako razlog za zabrinutost i hitnu akciju države. U nesrećama je u prvih deset dana jula nastradala 21 osoba. To je još jedan „skroman“ doprinos zastrašujućem podatku da je u saobraćajnim nesrećama u poslednjih 10 godina u Srbiji poginulo 10.

Kada u dva dana na putevima Srbije u nekoliko teških saobraćajnih nesreća pogine 15 osoba, a oko 100 bude povređeno, to je svakako razlog za zabrinutost i hitnu akciju države. U nesrećama je u prvih deset dana jula nastradala 21 osoba. To je još jedan „skroman“ doprinos zastrašujućem podatku da je u saobraćajnim nesrećama u poslednjih 10 godina u Srbiji poginulo 10.127 osoba. Nije za utehu, ali valja reći da u svetu svake godine u udesima strada skoro 1, 2 miliona ljudi, a nekoliko miliona bude povređeno.
Nepažnja, neprilagođena brzina, obest vozača, nepoštovanje saobraćajnih propisa, alkohol, umor, mobilni telefoni. Uz loše puteve, slabo ili nikakvo osvetljenje, visoku temperaturu, stara, skoro raspadnuta vozila, tragičan ishod je zagarantovan.
Stručnjaci upozoravaju da je Zakon o bezbednosti saobraćaja star preko 20 godina i da je njegovo korišćenje kao davanje leka iste starosti bolesniku. Međutim, da li će zakon nešto da promeni? Teško, jer kao i u većini situacija u Srbiji zakon nije promenio ništa. Srbija je verovatno jedina zemlja na svetu u kojoj se zakoni usvajaju da se ne bi primenjivali. Setimo se samo Zakona o lustraciji, koji je usvojen u parlamentu, ali nikada nije primenjen u praksi. Ima takvih primera još. Da li će zakon da spreči pijanog kamiondžiju da jurca autoputem sa šleperom teškim 20 tona ili nabildovanog tipa da trenira mogućnosti „mašine“ po sigurno najlošije rađenim putevima u Evropi? Nema šanse. Čak i ako se policajci postave na svaki ćošak, naći će se već neka deonica puta da se na njoj vratolomno vozi.
Ne vrede apeli, kontrole, visoke kazne, tragične posledice, stravične slike u medijima i kampanje o bezbednosti u saobraćaju. Svako razmišlja da on zna da fenomenalno brzo vozi i da to ne može njemu da se dogodi. Ali uvek se nađe neki genije da obilazi kilometarsku kolonu, da pravi polukružno preko duple pune linije, da vozi 120 na deonici gde je ograničenje 40… I tako u nedogled. Rezultat je nestanak manjeg mesta od 10.000 ljudi sa spiska živih.
I oni koji bi trebalo da budu primer za sigurnu vožnju i da propagiraju bezbednost u saobraćaju, a to su predstavnici vlasti, demonstriraju upravo suprotno. Dovoljno je podsetiti se ministarske vožnje bivšeg prvog čoveka srpske poljoprivede Dragana Veselinova i saobraćajne nesreće sa smrtnim ishodom u centru Beograda. U udesu je stradao i sada bivši ministar policije Dragan Jočić.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari