Prednosti geografskog položaja Srbije nisu baš onolike koliko se veruje. Na putu za Grčku, Tursku i Bliski istok drumske krstarice sve češće zaobilaze Srbiju i njen Koridor 10 i odlučuju se za drugi pravac – Koridor 4 koji vodi kroz Rumuniju i Bugarsku. U Privrednoj komori Srbije kažu da je u januaru i februaru kroz našu zemlju prošlo čak za petinu manje šlepera sa robom.

Prednosti geografskog položaja Srbije nisu baš onolike koliko se veruje. Na putu za Grčku, Tursku i Bliski istok drumske krstarice sve češće zaobilaze Srbiju i njen Koridor 10 i odlučuju se za drugi pravac – Koridor 4 koji vodi kroz Rumuniju i Bugarsku. U Privrednoj komori Srbije kažu da je u januaru i februaru kroz našu zemlju prošlo čak za petinu manje šlepera sa robom. Ako se tako nastavi do kraja godine biće čak 100.000 kamiona manje nego lane, što će doneti smanjenje prihoda od 15 miliona evra. Taj podatak trebalo bi političare da zabrine, ne samo zbog para koje za izgradnju i održavanje puteva nisu nimalo beznačajne.
Otkud ovakav preokret – nije nikakva tajna. Rumunija i Bugarska su od Nove godine postale članice EU i sada šleperi prolaze kroz ove dve zemlje bez zadržavanja. Očigledno je da se ne može sedeti skrštenih ruku. Papirologija na granici mora se pojednostaviti. Naplata putarine korišćenjem savremene tehnologije može da bude brža i efikasnija. I sve to mora se uraditi što pre. U Privrednoj komori Srbije kažu da situacija ipak nije alarmantna i da se na svemu ovome radi poslednje tri godine. Dobro je, naravno, što je država sve ovo shvatila na vreme, ali očigledno je da ono što je za te tri godine urađeno – nije dovoljno. Ceo slučaj je poučan i u razmišljanju koliko smo daleko od propisa, standarda, a time i članstva u Evropskoj uniji. Kad slušate radikale u Skupštini – ispada da članstvo i EU nije bog zna kako važno. Verovatno bi oni rekli da tih 15 miliona evra koje će Srbija ove godine izgubiti i nisu bog zna kakve pare. Možda i nisu, pogotovo za neke njihove vođe, ali na bi bilo dobro da od tranzitne zemlje postanemo ćorsokak. Pa da se, poput vozača drumskih krstarica i strani investitori sve više okreću nekim dugim koridorima.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari