Još jedan crni vikend na drumovima Srbije. U dve teške saobraćajne nesreće, kod Aleksandrovca i Bačke Topole, poginulo je osam mladih ljudi. Smrtno je stradalo i nekoliko pešaka, na desetine ljudi je povređeno. Novinske crne hronike sve su duže i sve crnje. Na drumovima Srbije žrtve padaju kao u ratu.

Još jedan crni vikend na drumovima Srbije. U dve teške saobraćajne nesreće, kod Aleksandrovca i Bačke Topole, poginulo je osam mladih ljudi. Smrtno je stradalo i nekoliko pešaka, na desetine ljudi je povređeno. Novinske crne hronike sve su duže i sve crnje. Na drumovima Srbije žrtve padaju kao u ratu. Prošle godine u saobraćajnim nesrećama poginulo je 899 ljudi, a preko 18 hiljada teže i lakše povređeno. U proteklih petnaest godina na našim drumovima izginuo je ceo jedan manji grad – 18.000 ljudi, a 266.000 je povređeno. Materijalna šteta je maltene jednaka vrednosti putne mreže u našoj zemlji – trinaest milijardi dolara.
Može li se išta učiniti da nam saobraćajnice prestanu ličiti na stratišta i ratišta? Jedni upiru prstom u klimave odredbe Zakona o bezbednosti saobraćaja, drugi tvrde da je sa zakonom sve u redu, ali je problem u onima koji treba da ga sprovode. Saobraćajna policija ni izdaleka ne „trenira strogoću“ koliko bi trebalo i moralo. Kontrola saobraćaja na magistralnim putevima najčešće se svodi na „ispunjavanje radne norme“, pravljenje „sačekuša“ i mandatno kažnjavanje vozača koji su prekoračili dozvoljenu brzinu. Uz to, na drumovima haraju pretpotopni krševi koji su pre za otpad nego za vožnju. Kamiondžije parkiraju vozila gde im padne na pamet. Ako zanemarimo naš poslovični mentalitet da prednost u saobraćaju ima onaj ko ima i jači automobil, ako zanemarimo činjenicu da se vozačka dozvola bez problema može pazariti kao na pijaci, za dve-tri stotine evra, da je obuka za buduće vozače u velikom broju auto-škola najčešće, narodski rečeno, ošljarenje da se na brzinu otmu pare, dakle, ako sve to ostavimo po strani, ostaje glavni problem – pijani vozači. Crne statistike neumoljivo govore da mladi ljudi najčešće ginu u sitnim satima, nakon noći probdevene u kafićima, žurkama i drumskim kafanama.
Pre dva dana saobraćajna policija je na Ibarskoj magistrali zaustavila vozača sa 3,6 promila alkohola u krvi. Drugim rečima, totalno komiranog. Čovek nije mogao da stoji na nogama, a u vozilu je bilo još četvoro mladih ljudi. Primera je bezbroj…

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari