Jat luta. Celu deceniju. I sada je sateran u ćošak. Građani više ne mogu da trpe plaćanje karata skupljih nego što realno vrede, a ni država ne može u nedogled da sprečava pravo stupanje na snagu Sporazuma o otvorenom nebu i dolazak konkurencije. Sada Jatu gori pod nogama. I zato mora da nabavi nove avione ili će Vlada „dobiti“ još 1.500 ljudi na ulici.


Podatak da je manje od polovine Jatove flote operativno zvuči zapanjujuće. Ali, ne čudi. Nekoliko aviona već duže vreme služi za „čerupanje“. Sa njih se skidaju delovi radi ugradnje u druge, jer nema novca ni za kupovinu delova. Ono što je dobro jeste informacija da će menadžment Jata da se oglasi narednih dana. Preko novinara javnosti će položiti račun gde se sada nalazi nacionalni avioprevoznik, šta se planira, čime, zašto su prepuštena pojedina tržišta… Potrebno je objasniti i šta se dogodilo sa 10 miliona evra koje je Vlada odobrila za odlazak viška zaposlenih i nabavku delova. Zašto se od gromoglasne najave da će broj zaposlenih sa 1.800 biti smanjen na 850, stalo na brojci od oko 1.500. Zašto se i dan-danas vodi rat sa Jat Tehnikom i čak najavljuje formiranje sopstvene tehničke službe. A letos je pri potpisivanju ugovora između dve kompanije u sedištu Jata, uz šampanjac i čestitanja, novinarima napričano kako su potpisali najbolji ugovor do sada, koji će, naravno, rešiti sve probleme.

Čini se da će opet poreski obveznici spasavati Jat. Kao da mu do sada već nisu dovoljno dali. Jat nema čime da garantuje vraćanje pozajmice Siti banci, pa će žiranti biti građani. Zato ne bi čudilo kada bi neko istraživanje javnog mnjenja pokazalo da zapravo velika većina u Srbiji želi da Jat propadne. Nije to nikakav brend naše zemlje, s tim se više ne treba zavaravati. Ko je lud da do Beča i nazad leti za 200 evra kada može za 58. Zapravo, ako građani budu žiranti, imaće dvostruku štetu. Pristanak Boinga i Siti banke da uđu u posao obnavljanja Jatove flote sigurno će značiti i dodatno usporavanje sa izdavanjem dozvola Flaj Nikiju, Emiratima, Vind džetu, Rajan Eru i svim kompanijama čiji se skori dolazak najavljuje poslednjih dana preko novinskih stubaca. Uvek će im nedostajati neki dokument za dobijanje dozvole. A Direktoratu za civilno vazduhoplovstvo biće potrebno da ispuni „još samo ovo“ da Sporazum o otvorenom nebu u potpunosti stupi na snagu. Do dana kada stranim kompanijama neće biti potrebno da mole Direktorat za dozvolu da lete ka Srbiji izgleda da ćemo ipak još malo sačekati. Dok Vlada konačno ne reši šta će sa Jatom.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari