Ostaci nestalog indonežanskog aviona kompanije Er Azija na letu broj QZ8501 koji je u nedelju izgubio kontakt sa zemaljskom kontrolom dok je leteo iznad Javanskog mora verovatno se nalaze na dnu mora, kazao je juče Bombang Selistio, prvi čovek indonežanske spasilačke agencije.

On je dodao da je ovo pretpostavka na osnovu koordinata gde se nalazio avion kada je izgubljen kontakt sa njim. „Prema raspoloživim koordinatama i procenama pozicije pada hipoteza je da se avion srušio u more“, kazao je Bambang Selistio na konferenciji za novinare u Džakarti.

Piloti su, kako se navodi, zatražili promenu pravca zbog loših vremenskih uslova mada nisu uputili nikakav poziv za pomoć pre nego što je avion nestao sa radarskih okvira. Indonežanski zvaničnici kazali su da na zahtev nije odmah odgovoreno zbog velike frekvencije saobraćaja, a avion je nestao sa radara pre nego što je pilotima dat bilo kakav odgovor.

Objekti koje su nešto ranije u moru uočili australijski avioni nisu povezani sa nestankom tog aviona, saopštili su zvaničnici. Australijski avion primetio je objekte za koje se sumnjalo da pripadaju nestalom avionu nedaleko od ostrva Nangka, 160 kilometara jugozapadno od Pangkalana Buna, a što je 1.120 kilometara udaljeno od lokacije na kojoj je avion izgubio kontakt, prenela je ranije agencija AP.

„Ne možemo da budemo sigurni da li je to deo nestalog aviona Er Azije“, rekao je zvaničnik, koji je dodao da je potraga krenula u tom smeru, ali da je oblačnost velika.

Potraga za erbasom A320-200, koji je nestao sa 162 putnika i članova posade na liniji iz Surabaja u istočnoj Javi ka Singapuru, ušla je u treći dan, a vlasti su saopštile da će operacija traganja biti proširena na Zapadni Kalimantan, na ostrvu Borneo i južne delove duž obala ostrva Belitung.

Vremenski uslovi juče bili su koliko toliko bolji nego dan ranije, mada raspoloživim helikopterima koji pretražuju teren nedostaje oprema kako bi potraga mogla da se obavlja i tokom noći. U potragu je uključeno i 30 brodova i 15 aviona, a od svakog broda u oblasti pa čak i ribarskih traženo je da se uključe u potragu. Sem Australije, Singapura i Malezije u potragu se dala i Kina.

Kapetan aviona Irijanto imao je do sada 20.500 sati leta, gotovo 7.000 je proveo u okviru kompanije Er Azija.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari