Foto: Pixabay/StockSnap

To je pokazalo danas objavljeno istraživanje Biroa za društvena istraživanja.

Istraživač BIRODI Radule Perović je na konferenciji za novinare u Beogradu istakao da je Vučić u više od 90 odsto vremena u televizijskim prilozima predstavljen pozitivno i da je malo kritičkih opaski.

„U 94 analizirana dana, Vučić je na svim televizijama u prilozima bio zastupljen sa 18 sati, 47 minuta i tri sekunde. Da bismo nekako dočarali to vreme reći ću samo da je sledeći akter, premijerka Ana Brnabić zastupljena sa četiri sata, 47 minuta i 33 sekunde. Vidite kakav je odnos“, konstatovao je Perović.

Istraživanje je obuhvatilo RTS1, TV Pink, TV 02, TV Prva i Happy TV, kao i televiziju N1.

Prema podacima BIRODI, koje je izneo Perović, najveći deo vremena u TV prilozima u protekla tri meseca Vučiću je posvećeno na TV Pink i to deset sati, dok je na RTS Vučiću posvećeno dva sata i 57 minuta.

Na TV Prva Vučić je imao sat i 56 minuta, Happy sat i 28 minuta, TV N1 sat i 19 minuta i TV B92 ili danas TV O2 sat i jedan minut, navodi se u istraživanju BIRODI.

Perović je ukazao da je Skupština „relativno malo prisutna“ u informativnim emisijama, a da opozicije „faktički nema“.

To je ilustrovao podatkom da se od opozicionih lidera u tv prilozima najviše pojavljuju Saša Janković i Boško Obradović, ali da je Janković tek na 20. mestu po broju minuta, dok je Obradović još slabije plasiran.

Opozicija, nastavio je Perović, mnogo je više na udaru kritike medija nego politički akteri iz vlasti, navodeći podatak da je Janković u 66 odsto slučajeva negativno predstavljen.

Perović je konstatovao da je Janković u najvećem broju slučajeva negativno predstavljen na TV Pink.

U svih 90 i nešto dana koliko su analizirane informativne emisije evidentno je prisustvo Siniše Malog kao gradonačelnika, dodao je Perović i ocenio da to može da se objasni dolazećim izborima u Beogradu.

Perović je naveo i da su u kontekstu izveštavanja o Vladi Srbije, pored premijerke, prisutni najviše Aleksandar Vulin i Ivica Dačić, a potom i potpredsednica Vlade Srbije Zorana Mihajlović.

Istraživač Dražen Pavlica je ukazao da Aleksandar Vučić kao predsednik Srbije u velikoj meri svoju medijsku strategiju zasniva na bavljenju ekonomijom.

„Očekivalo bi se da će se on prevashodno baviti spoljno političkim aktivnostima, ali vidimo da to nije slučaj“, konstatovao je Pavlica.

On je napomenuo da su istraživači BIRODI analizirali 3.915 televizijskih priloga, a da je samo u 15 slučajeva prilog imao dijalošku formu.

„Šta je opozit dijalogu, monolog. Dakle, monološka logika je bila prisutna u analiziranim prilozima“, zaključio je Pavlica.

Glavni istraživač BIRODI Zoran Gavrilović je rekao da podaci pokazuju da je skoro 70 odsto građana u Srbiji apolitično i da „medijska skalamerija“ u Srbiji služi da se taj broj poveća.

„Ovde ne postoje uslovi za razvoj demokratije“, smatra Gavrilović koji je konstatovao da to proizilazi iz analiziranja medijske scene u Srbiji.