CarGo podneo Inicijativu Komisiji za zaštitu konkurencije da ispita postojanje taksi kartela 1Foto: CarGo
On je na konferenciji za novinare kazao da je inicijativa podneta protiv Saveza taksi udruženja Srbije čiji je zastupnik Aleksandar Bjelić, Strukovnog udruženja taksi preduzetnika Beograd koje zastupa Vlado Bulatović i Ugovorne privredne taksi komore Srbije čiji je predsednik Saša Knežević.

„Imamo dokaze da su oni dogovorom između sebe formirali kartel koji ima za cilj da eliminiše svakog potencijalnog učesnika na tržištu koji nije taksi“, naveo je Guberinić.

On je pozvao Komisiju za zaštitu konkurencije da reaguje kao što je to „časno“ uradila kada se samoinicijativno oglasila mišljenjem, jula prošle godine, i predlagala brisanje odredbi Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju kojima se sprečava, ograničava ili narušava konkurencija.

„Nama je onemogućeno dalje poslovanje zbog hitno usvojenih izmena zakona koji ima za cilj eliminaciju nelojalne konkurencije i onemogućavanja razvoja tržišne konkurencije“, kazao je Guberinić.

Po njegovim rečima, u pisanju Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju učestvovali su samo predstavnici udruženja taksista.

„Oni trenutno sprovode mere kao što su oduzimanje vozila i korišćenje anonimnog korisnika čime ne samo da narušavaju konkurenciju na tržištu prevoza, već i zastrašuju sve postojeće i buduće učesnike“, rekao je Guberinić.

Dodao je da se tržište pružanja usluga taksi prevoza može okarakterisati kao „kartel kojim upravljaju udruženja taksista i koji tolerišu predstavnici vlasti“, a u kome se cene usluga, po njegovim rečima, ne menjaju ni ulaskom novih konkurenata na tržište, kao ni izlaskom postojećih.

„Predložili smo Komisiji za zaštitu konkurencije da propiše nediskriminatorske uslove za obavljanje i ovakvih vrsta prevoza putnika putničkim vozilima, a koje bi mogle da zadovolje specifične potrebe različitih korisnika usluga, čime bi se omogućilo otvaranje tržišta i konkurentska borba svih učesnika na tržištu, a u korist potrošača“, kazao je Guberinić.

Po njegovim rečima, kompanija CarGo se zalaže za slobodno tržište i želi da posluje u zemlji koja poštuje evropske vrednosti.

„Ovo nije više samo borba za CarGo. Mi ne štitimo sebe, već sve potencijalne buduće učesnike koji bi želeli da udju na zatvoreno tržište“, rekao je Guberinić.

On je podsetio da je Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija kompaniji CarGo nedavno izreklo meru zabrane oglašavanja na televizijama i bilbordima.

„U njihovom obrazloženju se navodi da CarGo logo poziva na korišćenje aplikacije putem koje se vrši nelegalna usluga koja nije taksi prevoz“, rekao je Guberinić i dodao da CarGo nije taksi prevoz, već „firma koja poseduje i iznajmljuje softver“.

Guberinić je kazao da članovi Udruženja građana CarGo svakodnevno trpe pritiske i napade od strane taksista u Beogradu.

„Ljudima koji pošteno rade svoj posao su do sada oduzeta četiri vozila. Poslednji put oduzeto nam je vozilo uz prisustvo dve interventne policijske jedinice, dok je tu situaciju sa strane, uz osmeh, pratio predsednik Saveza taksi udruženja Srbije Aleksandar Bjelić“, rekao je Guberinić.

Govoreći o protestu koji je Udruženje građana CarGo najavilo sutra ispred Vlade Srbije, on je rekao da protest neće biti održan.

„Nismo u stanju da održimo protest, iako je bio planiran. O razlozima zašto to nećemo uraditi obavestićemo javnost naredne nedelje“, kazao je Guberinić.