Cenzura oterala novinarku sa RTV-a 1

 Indicije da iza kontramitinga stoji vladajuća stranka, navodi Gruhonjić za Danas, postojale su i ranije, podsećajući na dokaze koje povezuju kabinet gradonačelnika Novog Sada Miloša Vučevića i organizatore protesta.

I dok se javnost bavila pitanjem autentičnosti organizacija civilnog društva, u toku jučerašnjeg dana na vojvođanskom javnom servisu se nastavilo sa otkazima, ovoga puta dobrovoljnim. Novinarka RTV-a Sanja Kljajić je raskinula ugovor o radu zbog „cenzure koja se sprovodi poslednja tri meseca“.

Za Dinka Gruhonjića, informacija da vladajuća Srpska napredna stranka ima svoje nevladine organizacije koje se finansiraju iz budžeta osiromašenih lokalnih samouprava nije iznenađujuća.

– Bilo je i ranije jasno da iza kontramitinga stoji SNS. To se videlo i iz niza dokaza koji povezuju kabinet gradonačelnika Novog Sada Miloša Vučevića sa organizatorima protesta – navodi Gruhonjić. Praksa osnivanja sopstvenih nevladinih organizacija, prema Gruhonjićevim rečima, nije novost, pošto su nešto slično radile i stranke koje su u prošlosti bile na vlasti.

– SNS je samo učvrstila mehanizam kontrole. Od 45 opština u Vojvodini u 41 imaju gradonačelnika, a u ostalih četiri predsednika skupštine opštine. U takvom okruženju nevladine organizacije su samo kolateralni efekat – kaže Gruhonjić. On ističe da takva praksa predstavlja štetu po ideju civilnog društva, ali ostaje optimističan.

– Ovo su samo porođajne muke demokratije. Jednom smo se razočarali, ali ne smemo da odustanemo. Čvrsto verujem da će ovi koji pretenduju na potpunu kontrolu društva proći u skladu sa onom devizom „ko visoko leti, nisko pada“ – smatra Gruhonjić.

A nešto više o uslovima rada u Radio-televiziji Vojvodine nakon promene rukovodstva mogli smo da saznamo juče od novinarke ove kuće Sanje Kljajić. Ona je juče, zbog kako je navela, cenzure koja se sprovodi poslednja tri meseca, podnela zahtev za raskid radnog odnosa.

„Poslednja kap koja je prelila čašu je cenzurisanje priloga o radničkim pravima. Prvo su mi tražili da uradim prilog o tome kako posla u Srbiji ima, ali ljudi neće rade. Rekla sam da ne mogu da uradim takav prilog i predložila sam da umesto toga uradim zbirnu temu o kršenju radničkih i ljudskih prava u fabrikama koje su otvorili strani investitori uz izdašnu pomoć države. Urednica se složila s tim, ali prilog nije emitovan“, rekla je Kljajićeva novinarima. Prema njenim rečima, tada joj je postalo jasno da na RTV-u „zaista više ne može da se govori o bilo čemu što bi iole moglo da naruši sliku o blagostanju koju vladajuća elita servira“.

Kljajićeva, koja je i član pokreta Podrži RTV, dodala je da njen odlazak ne znači da će „staviti tačku“ na borbu za javni servis i slobodu medija.

Podsetimo, kadrovske promene u vojvođanskom javnom servisu počele su odmah nakon što je postalo jasno da će vlast u pokrajini preuzeti Srpska napredna stranka. Početkom maja Upravni odbor ove kuće smenio je direktora programa Slobodana Arežinu, a zatim i 14 urednika i voditelja dnevnih informativnih emisija. Kao odgovor na smene u RTV-u formiran je pokret Podrži RTV koji je u međuvremenu organizovao niz protestnih okupljanja.

 

 

Vest o otkazu novinarke skinuta sa sajta RTV

Iako je po objavljivanju vest o otkazu novinarke RTV-a Sanje Kljajić mogla da se pročita i na internet strani ove medijske kuće, nekoliko sati kasnije je vest skinuta sa sajta.

Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa

U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.

Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.