Profesori Beogradskog univerziteta ocenjeni su od svojih studenata prosečnom ocenom četiri, pokazuju rezultati anketa koje su sprovedene na mnogim fakultetima ovog univerziteta. Prema izveštajima, koji su dostavljeni Rektoratu Univerziteta u Beogradu, može se zaključiti da studenti imaju najviše primedbi na to što nastavnici ne podstiču interaktivnu nastavu i što im ne daju korisne informacije o radu nakon seminarskih radova, vežbi i aktivnosti na času.

Profesori Beogradskog univerziteta ocenjeni su od svojih studenata prosečnom ocenom četiri, pokazuju rezultati anketa koje su sprovedene na mnogim fakultetima ovog univerziteta. Prema izveštajima, koji su dostavljeni Rektoratu Univerziteta u Beogradu, može se zaključiti da studenti imaju najviše primedbi na to što nastavnici ne podstiču interaktivnu nastavu i što im ne daju korisne informacije o radu nakon seminarskih radova, vežbi i aktivnosti na času.
Ocenama od jedan od pet, studenti su na anketnom listiću ocenjivali da li nastavnik izlaže jasno i razumljivo, da li izlaže pregledno i ističe najbitnije, da li izlaže gradivo odgovarajućim tempom, da li dolazi na čas dobro pripremljen, da li drži nastavu u dogovorenim terminima i bez kašnjenja, da li podstiče uključivanje i učestvovanje studenata u nastavi, da li daje korisne informacije o radu studenata, da li odgovara na pitanja studenata i vodi računa o studentskim komentarima i da li dosadašnje ocene kod nastavnika određenog predmeta odgovaraju pokazanom znanju studenta.
– Prijatno sam iznenađena koliko su dobro u proseku studenti ocenjivali nastavnike. Pokazalo se da su studenti zainteresovani za drugačiji način rada nego što je to bilo u prethodnom periodu, jer su slabije ocenjeni nastavnici kod kojih nema interaktivnog rada. Pravilo je da se veća prosečna ocena dobija ako nastavnik radi sa manjom grupom. Na Pravnom i Fakultetu bezbednosti, na primer, većina nastavnika je dobila ocenu preko četiri – kaže za Danas prorektor za nastavu Univerziteta u Beogradu Neda Bokan.
Ona nije želela da odgovori na kojim visokoškolskim ustanovama su nastavnici najslabije ocenjeni i da li je bilo jedinica jer je, kako je kazala, dogovoreno i na Senatu i sa studentima da se loše ocene ne objavljuju prve dve godine.
– Nastavnik koji je u anketi dobio lošu ocenu sa tim će biti upoznat, dekan će sa njim razgovarati, ali te rezultate nećemo javno iznositi prve dve godine. Očekujemo da je taj period dovoljan da svako ko je zainteresovan da nešto popravi u svom radu, može to i da uradi. Studenti nisu veoma zainteresovani za ovakve ankete, jer dosad nije bilo konkretnih razultata. Neki nastavnik je samo pohvaljen, neki su opomenuti. Po novom Statutu Beogradskog univerziteta i novom Zakonu o visokom obrazovanju predviđeno je da ocena studenata utiče na izbor nastavnika u odgovarajuće zvanje. Sada treba da utvrdimo precizne kriterijume za izbore u nastavnička zvanja i kolika treba da bude minimalna ocena od strane studenata da bi se potvrdio izbor nastavnika. Ocenjivanje tek treba da se uhoda i zato studenti treba da imaju strpljenja, jer se ništa ne može promeniti preko noći – kaže profesorka Bokan.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari