Bezmalo 50 miliona evra bilo bi potrebno da se remontuju najvažnije južnobanatske pruge Pančevo – Vršac, Pančevo – Zrenjanin i Zrenjanin – Vršac – Bela Crkva, izneo je juče dr Slavko Vesković sa Saobraćajnog fakulteta u Beogradu predstavljajući rezultate studije „Revitalizacija pruga i železničkog i putnog saobraćaja u južnobanatskom okrugu“. Izradu ove studije zajednički su finansirali Pokrajinski sekretarijat za privredu i osam opština Južno-banatskog okruga u ukupnoj vrednosti od gotovo tri miliona dinara.
Poslednjih godina iz mnogih vojvođanskih opština stižu zahtevi za revitalizaciju i uvođenje pouzdanog železničkog saobraćaja koji bi bio ekonomski isplativiji i ekološki svesniji od drumskog kamionskog saobraćaja. Međutim, u poslednjih petnaestak godina višestruko je redukovan broj vozova u putničkom saobraćaju, vozna sredstva su zastarela, mnoge pruge su van funkcije a neke čak i razmontirane, a železnica je postala nepouzdan i nedovoljno dobar prevoznik. S druge strane, prednost ovog regiona je u značajnoj infrastrukturi od 257 kilometara pruga i 33 železničke stanice.
Osim ove studije u toku je izrada studija za revitalizaciju pruga Novi Sad – Bečej – Senta – Horgoš i Bečej – Vrbas koje zajednički finansiraju opštine potiskog regiona i Pokrajinski sekretarijat za privredu
Ove studije poslužiće i za učešće na konkursima za dobijanje sredstava za revitalizaciju pruga iz evropskih programa za podsticanje prekogranične saradnje.

Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa

U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.

Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.