Misija OEBS za posmatranje izbora zamerila je Republičkoj izbornoj komisiji što nije formiran Nadzorni odbor tokom izbora, zadužen za praćenje predizbornih aktivnosti stranaka i medija.
U prigovoru koji je RIK juče razmotrila navodi se da su izbori u Srbiji uspešno sprovedeni, ali zamera što Skupština Srbije nije obrazovala Nadzorni odbor, čime je stvoren značajan jaz u pogledu načina na koji su pritužbe u vezi s aktivnostima kampanje i medija rešavane.

Misija OEBS za posmatranje izbora zamerila je Republičkoj izbornoj komisiji što nije formiran Nadzorni odbor tokom izbora, zadužen za praćenje predizbornih aktivnosti stranaka i medija.
U prigovoru koji je RIK juče razmotrila navodi se da su izbori u Srbiji uspešno sprovedeni, ali zamera što Skupština Srbije nije obrazovala Nadzorni odbor, čime je stvoren značajan jaz u pogledu načina na koji su pritužbe u vezi s aktivnostima kampanje i medija rešavane.
Prema podacima međunarodne posmatračke misije OEBS javni servis obezbedio je relativno uravnoteženu pokrivenost glavnih političkih učesnika na izborima. Demokratska stranka imala je najveću pokrivenost (21 odsto), zatim Demokratska stranka Srbije (16 odsto), Srpska radikalna stranka (18 odsto), Srpski pokret obnove (16 odsto), Socijalistička partija Srbije (devet odsto), G17 Plus (osam odsto) i Liberalno-demokratska partija (pet odsto).
Ton medijskog izveštavanja bio je pretežno pozitivan (72 odsto), ili neutralan (17 odsto), a izveštavanje o SPS bilo je u negativnom tonu u obimu od 30 odsto. Televizija B92 posvetila je najviše prostora DS (25 odsto) i DSS (19 odsto). Ukupan ton bio je pozitivan (64 odsto), ili neutralan (23 odsto), dok je medijska pokrivenost SRS i SPS bila u negativnom tonu u obimu od 28 odsto.
Televizija Pink izveštavala je o Srpskoj radikalnoj stranci u 24 odsto vremena, o DSS u 21 odsto, a DS u 20 odsto predviđenog vremena, a ton je bio generalno pozitivan. Plaćene reklame u okviru kampanje sačinjavale su na televiziji Pink 65 odsto celokupnog izveštavanja o izborima, na RTV B92 – 29 odsto izveštavanja o kampanji, a na RTS – 17 odsto. U izveštaju OEBS navodi se da je list Večernje novosti najviše prostora posvetio DS (42 odsto), a u manjem stepenu DSS (20 odsto), list Blic izveštavao je blago u korist DS i G17 Plus (38 i 24 odsto), dok je sa 22 odsto bila pokrivena DSS, a SRS sa tri odsto. Politika je donekle favorizovala DS (31 odsto), dok je Danas imao generalno izbalansirano izveštavanje o kampanji.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari