Pojavljivanje političara u popularnim emisijama postala je rutina pa građani Srbije svakodnevno mogu da vide one s vlasti u „opuštajućim“ emisijama. Međutim, postavlja se pitanje da li je takva vrsta njihovih gostovanja stvar interesa ili obične zabave.
Psiholog Žarko Trebješanin smatra da nije potrebno odvojiti mnogo vremena za analizu njihovih pojavljivanja u takvim emisijama, jer je političarima jedino bitno da budu poznati i popularni.

Pojavljivanje političara u popularnim emisijama postala je rutina pa građani Srbije svakodnevno mogu da vide one s vlasti u „opuštajućim“ emisijama. Međutim, postavlja se pitanje da li je takva vrsta njihovih gostovanja stvar interesa ili obične zabave.
Psiholog Žarko Trebješanin smatra da nije potrebno odvojiti mnogo vremena za analizu njihovih pojavljivanja u takvim emisijama, jer je političarima jedino bitno da budu poznati i popularni.
– Našim političarima je stalo do toga da ih ljudi pamte jer time dobijaju na važnosti, pa zato koriste sve prilike kako bi se pojavili u medijima – kaže za naš list Trebješanin.
Slično mišljenje ima i Vesna Pešić, narodna poslanica koalicije okupljene oko Liberalno-demokratske partije, koja ocenjuje da srpski političari vole popularnost, posebno „standardna ekipa“ koja se uvek pojavljuje na malim ekranima.
Predsednik Demohrišćanske stranke Srbije Vladan Batić čest je gost u emisijama zabavnog karaktera. On za Danas kaže da je njegovo prisustvo u tim emisijama posledica interesovanja za različite teme kao što su film, pozorište, umetnost, a ne samo politika.
– Kada želim da se pojavim u tok-šou obavezno biram društvo, jer je malo normalnih političara u našoj zemlji – objašnjava Batić.
Za razliku od Srbije, u zemljama Evrope i sveta veoma su popularna gostovanja političara u tok-šou programima, ali treba imati u vidu da je naša zemlja početnica u razvoju moderne demokratije i da su takva pojavljivanja još uvek ispod nivoa drugih država.
Batić smatra da će vremenom srpski političari prihvatiti principe zapadne demokratije i početi češće da se pojavljuju u medijima kao obične ličnosti, a ne samo kao ljudi s vlasti.
Upravo pojavljivanje „jednih te istih“ političara izaziva kritiku konkurenata u vlasti. Predsednik Socijalističke partije Srbije Ivica Dačić kaže za naš list da bi bilo bolje za Srbiju kada bi ti političari promenili profesiju.
– Izbegavam reklamiranje i retko se pojavljujem u emisijama tog tipa, jer i ovako nemam dovoljno privatnosti – objašnjava Dačić.
Neki marketinški stručnjaci insistiraju na opštoj formuli ozbiljnosti gostovanja političara u medijima – da bi bili razumljivi političari moraju da liče na birače. Time se stiču povoljniji uslovi za povećanje rejtinga.
Direktor agencije Pragma Cvijetin Milivojević ističe da svojim klijentima preporučuje da se što više pojavljuju u medijima ali, naravno, ne u svim.
– Prvo ih upoznajem s medijem, a zatim i s uticajem, gledanošću i prirodom emisije u kojoj gostuju – naglašava Milivojević, dodajući da ako je emisija veoma gledana mogućnost rasta rejtinga političara je veća.
S druge strane, popularno je mišljenje među političkim analitičarima da gostovanjem u zabavnim emisijama političari srozavaju nivo političke kulture.
– Svako javno pojavljivanje je šansa da se političari predstave građanima, ali je problem što se u tok-šou tako banalizuju ozbiljne teme i pitanja – smatra Slaviša Orlović, docent na FPN.
Upravo je jedan od motiva u vezi s pojavljivanjem u takvim emisijama, ocenjuje Orlović, vođenje računa o rejtingu i interesu stranaka koje zastupaju, kao i nastojanje da se koriguje imidž, na primer, u smislu „dobrih domaćina“ u nekim jutarnjim programima.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari