Osnova za ravnopravno uključivanje bosanskohercegovačkih kompanija na tržište Evropske unije je, prvenstveno, dostizanje standarda EU, prevazilaženje jezičkih barijera i sertifikacija preduzeća iz BIH, konstatovano je juče u Sarajevu prvog dana seminara pod nazivom „Kako uspješno izvoziti proizvode na tržište BIH“.
Direktor Euro-info korespodentnog centra BIH Senad Hromić rekao je da kompanije iz BIH od 2000. godine mogu da izvoze svoje proizvode bez plaćanja carine i uz veoma mala količinska ograničenja. Hromić smatra da to predstavlja veliku olakšicu, međutim još uvijek, kaže on, postoje određena nerazumijevanja po pitanju zadovoljavanja tehničkih uslova za izvoz na tržište Evropske unije.
– Ovaj seminar je i prilika da kompanijama objasnimo koji su to principi internacionalizacije i kako da plasiraju proizvod na tržište EU, te da se ustanove stvarni problemi bh kompanija I njihovo rješavanje. Naravno, internacionalizacija bosanskohercegovačkih kompanija nosi i određen rizik koji se prvenstveno odnosi na konkurenciju, rekao je Hromić. On je istakao da neke kompanije neće moći da podnesu konkurenciju, ali da relevantni faktori rade na tome da ih pripreme za tržište EU.
– BIH mora prihvatiti trendove EU kako bi spremno dočekala ravnopravan i potpun ulazak na njeno tržište. U narednom periodu biće održano još mnogo seminara na ovu temu s ciljem uspješnog pripremanja kompanija za što uspješnije poslovanje u Evropi, kazao je Hromić.
Seminar, na kojem učestvuju domaći i međunarodni predstavnici ove oblasti, kao i predstavnici kompanija, organizovan je od strane Euro-info korespodentnog centra BIH i EU Ekspro projekta.