Foto: FoNet Zoran Mrdja

Prinuđeni smo da vam se obratimo i ukažemo na činjenicu da se građanima Kragujevca i Šumadije grubo uskraćuje pravo na potpuno i istinito informisanje, navodi se u jučerašnjem otvorenom pismu urednika vodećih kragujevačkih medija – Televizije Kanal 9 i nedeljnika „Kragujevačke novine“ upućenom Odboru za kulturu i informisanje Skupštine Srbije, te poslaničkim grupama svih parlamentarnih stranaka.

U pismu koje su u znak podrške ugroženim kragujevačkim medijima i novinarima potpisale i njihove kolege, mahom iz prestoničkih, vojvođanskih i inostranih štampanih i lokalnih medija navodi se i da su rukovodstva i urednici Kanala 9 i „Kragujevačkih novina“, ali i drugih medijskih kuća, od gradonačelnika Kragujevca Radomira Nikolića tražili odgovor da li će Kragujevac raspisati konkurs za sufinansiranje projekata u oblasti informisanja radi ostvarivanja javnog interesa i ako hoće – kada će to učiniti?

– Odgovor koji smo dobili, nakon što smo bili prinuđeni da organizujemo protest, pošto smo pre toga ignorisani, glasio je: gradonačelnik je svestan da krši zakon, ali novca u budžetu nema. Da apsurd bude veći, u budžetu grada Kragujevca bilansirana su značajna sredstva za ove namene – za 2015. godinu šezdeset miliona dinara, a za 2016. osamdeset miliona. Međutim, do sada mediji od toga nisu dobili ni jedan dinar, jer nisu bili u prilici da svoje projekte javno kandiduju.

Pojedini gradski funkcioneri objašnjavali su da je novac namenjen medijima potrošen za neke druge, po njima preče stvari, za isplatu dugovanja prosvetnim radnicima, a sam gradonačelnik Nikolić, na sastanku sa kragujevačkim novinarima i predstavnicima strukovnih udruženja, rekao je da bi se i građani, ako bi ih pitao, pre opredelili da novac usmeri na obdaništa, nego za medije, ističe se u obraćanju kragujevačkih novinara nadležnom skupštinskom odboru i narodnim poslanicima. Pritom se konstatuje da je utvrđeno da je gradska vlast,“ na vrlo sumnjiv i političkim interesima opredeljen način“, tokom 2015. godine i početkom 2016, prosledila oko sto miliona dinara Radio-televiziji Kragujevac, prvo kao javnom, a potom kao privatnom preduzeću.

Kako u tri najveće redakcije u Kragujevcu (Radio-televiziji Kragujevac, „Kragujevačkim novinama“ i televiziji Kanal 9), novinari mesecima volontiraju, a u drugim manjim redakcijama smanjuje se broj zaposlenih, kako država od kragujevačkih medija očekuje da svoje obaveze (doprinose, poreze, takse prema REM-u, Emisionoj tehnici…), izmiruju na vreme, a sama nema sankcije za kršenje zakona, očekujemo od vas, poručuju kragujevački novinari nadležnima i poslanicima u Skupštini Srbije, da reagujete.