Nađi je u tom trenutku trebalo 300.000 evra da bi se izlečila, a Jovan je samo znao da želi da pomogne.

– Video sam je, bila je dete iz mog kraja, komšiluka i shvatio sam da bi trebalo animirati lokalnu zajednicu. Jedini način video sam u tome da napravim uživo aukciju svojih dresova koje sam skupljao godinama i tako okupim ljude iz našeg okruženja. Međutim, kada je to došlo do medija postalo je mnogo veće nego što sam zamišljao i na dve aukcije u Beogradu i u Novom Sadu skupljeno je 80.000 evra, a cela suma od 300.000 u roku od nedelju dana – priča za Danas Jovan Simić, inicijator akcije Asovi za decu.

Od tog momenta do danas prošlo je više od dve godine, a ovaj mladi Beograđanin je za to vreme pomogao mnogima. Nakon aukcije dresova, organizovao je „Sportski Bazar“ u Kombank areni, na kom su poznati sportisti i javne ličnosti sami prodavali svoje stvari i tako imali direktan kontakt sa ljudima. Na taj način skupljen je novac za kupovinu dve specijalne sobe za osnovnu školu „Radivoj Popović“ u Zemunu koju pohađaju deca sa oštećenim sluhom, vidom i govorom.

– Nakon toga sam napravio internet aukciju, „Kutak za humanitarni trenutak“, gde su se prodavale stvari Miroslava Raduljice i Jovane Brakočević, kao i šolje iz emisije „24 minuta sa Zoranom Kesićem“, kako bi se prikupio novac za lečenje Nine Spremović koja je bolovala od leukemije – kaže Jovan.

Najviše medijske pažnje, ovaj 25-ogodišnji mladić privukao je u maju ove godine kada je organizovao humanitarni meč, koji je okupio 50 legendarnih fudbalera koji su pomogli da se prikupi 120.000 evra za gradnju hemato-onkološkog centra za lečenje dece od bolesti raka u Nišu. Da li je poznate sportiste bilo teško naterati da učestvuju, Simić kaže da nije.

– Sve pređašnje akcije su mi dale neki legitimitet, pogotovo kod ljudi iz sporta, jer su mi sve akcije uglavnom bile vezane za sport, tako da su većinom čuli svi i znali za „onog malog što je prodavao dresove“ i vrlo rado se odazivali na pozive. Suprotno uobičajenom mišljenju, sportisti su zaista jako spremni da učestvuju u svemu i pomažu dosta, iako to ne zvoni na sva zvona – ističe naš sagovornik.

Simić kaže kako je jako bitno za njega da poverenje koje je stekao kod velikog broja ljudi usmeri u nešto još veće, u nove humanitarne akcije. On pokušava, kako kaže, da na neke inovativnije načine probudi u ljudima tu želju da pomognu, da ih nekim nesvakidašnjim akcijama podstakne da pomognu.

– LJudi vole da pomognu, zadržao se taj duh zajedništva u ljudima, ali je samo malo „zaspao“. Nažalost, potrebna je neka nesreća da bi se udružili. To je sve odraz teške materijalne situacije i prošlih godina, kada se ljudi morali da postanu skoncentrisaniji na sopstvenu egzistenciju i probleme, pa niko nema baš mnogo vremena da se osvrne oko sebe – napominje Jovan.

Zahvaljujući akcijama, u kojima je Jovan direktno ili indirektno učestvovao tokom dve i po godine koliko je prošlo od prve aukcije dresova, sve ukupno skupljeno je više od pola miliona evra. Međutim, ovom momku cifre ne pružaju satisfakciju za ono što radi.

– Kada vidim da je mala Nađa danas dete koje normalno ide u školu, druži se sa vršnjacima, da je zdrava, kada pomislim da će neko dete u OŠ „Radivoj Popović“ uznapredovati malo u svom razvoju zbog modernizovanja rada, kada čujem da je prva faza građenja hemato-onkološkog centra u Nišu pri kraju: to je ono što daje smisao, i ta pozitivna energija koja se vraća od ljudi kojima ste pomogli nema cenu – kaže Jovan Simić.

Kada je ovaj bivši fudbaler i zaljubljenik u sport organizovao prvu aukciju dresova njegov poslodavac nije imao sluha i Jovan je ostao bez posla. Ali, ljudi sa idejama ne ostaju neprimećeni, a tako je bilo i sa njim. On je sada deo Exit tima koji je prepoznao kvalitet i sa njima priprema nove humanitarne akcije.

– Na ovogodišnjem Exit festivalu sam skupljao stvari od raznih muzičkih zvezda, kao što su npr. Eli Gulding, Skrileks, Dejvid Geta, Prodidži, Niki Romero i plan je da napravimo veliku globalnu internet aukciju muzičkih stvari. Radimo na tome polako, jer imamo baš dosta vrednih stvari koje bi mogle da se prodaju za ozbiljne cifre i plan je da dignemo to na jedan svetski nivo i da postane tradicija na festivalu. Prihod će ići takođe Udruženju roditelja dece obolele od raka i projektu gradnje hemato-onkološkog centra u Nišu – ističe Simić.

Košarkaška utakmica

Jovan Simić kaže da je u planu i jedna humanitarna košarkaška utakmica, koja bi okupila asove sa svih prostora bivše Jugoslavije.

– Zamisao je da utakmica bude prenošena u svim zemljama regiona, a da ljudi SMS porukom tokom prenosa doniraju novac za nešto u svojoj zemlji. To je proisteklo iz dobrog iskustva tokom prenosa fudbalske utakmice, jer je od ljudi pored malih ekrana za vreme trajanja utakmice stiglo blizu 100.000 SMS poruka – kaže Jovan, u javnosti poznatiji kao “onaj mali što je prodavao dresove”.