Sporazumom se stvaraju uslovi da javna uprava objedini osnovne podatke građana u elektronskom obliku na jednom mestu kako bi ubrzala rešavanje njihovih zahteva, imajući u vidu da više ne moraju da pribavljaju dokumenta, poput izvoda iz matične knjige rođenih i uverenja o državljanstvu, već ih službenici pribavljaju po službenoj dužnosti, navodi se u saopštenju.

U prethodnom periodu Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave je pokrenulo prepis u elektronski oblik svih matičnih knjiga koje vode jedinice lokalnih samouprava, i ti podaci će do kraja 2017. godine biti u Centralnom registru matičnih knjiga, koji je u nadležnosti tog ministarstva.

Od danas, zahvaljujući Ministarstvu unutrašnjih poslova, počeće proces upisa podataka i iz Knjige državljana Republike Srbije u Centralni registar.

Predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić rekla je da država konačno postaje servis građana i da oni više neće biti kuriri koji trče od šaltera do šaltera sa gomilom papira u rukama.

„Šalteri i papirologija konačno postaju prošlost. Sada je 21. vek i građanima i privredi moramo da olakšamo život, a ne da budu robovi birokratije“, poručila je Brnabić.

Ona je podvukla da su elektronski servisi jedan od prvih alata u borbi protiv korupcije. Dodala je i da ne može da se razmišlja o poboljšanju uslova poslovanja i uvođenju više elektronskih servisa za privredu i građane ukoliko matične knjige nisu u elektronskom obliku.

Potpredsednik Vlade i ministar unutrašnjih poslova dr Nebojša Stefanović rekao je da je to novi korak ka unapređenju elektronske uprave u našoj zemlji.

„Uspostavljanjem jedinstvene elektronske evidencije o državljanima Republike Srbije ubrzaćemo postupke prilikom izdavanja dokumenata građanima, a ujedno ćemo pojednostaviti proceduru. Građani više neće morati da čekaju na šalterima za uverenje o državljanstvu, a i državni organi koji prikupljaju neophodna dokumenta umesto njih moći će te podatke da provere istog trenutka uvidom u Centralni registar. Sve to će olakšati i ubrzati ceo proces, od čega će najveću korist, naravno, imati građani“ objasnio je ministar Stefanović.

Ministar Stefanović je dodao i da upostavljanje aplikacije za vođenje evidencije o državljanima u okviru Centralnog sistema donosi i druge pogodnosti.

„Prenosom podataka iz postojećih evidencija koje nisu centralizovane dobićemo jedinstvenu elektronsku bazu koja garantuje bolje vođenje podataka i bržu dostupnost, ali i veću bezbednost podataka o ličnosti koji se nalaze u evidenciji“ rekao je Stefanović.

Ministar Ružić istakao je da se uspostavljanjem elektronske evidencije o državljanima Srbije pojednostavljuje rešavanje zahteva građana koje imaju prema upravi.

„Nema više donošenja izvoda, uverenja i drugih nepotrebnih dokumenata koje mi već imamo u bazi, već će ovlašćeni državni službenik uvidom u Centralni registar proveriti sve podatke koji su mu neophodni za odlučivanje“, rekao je Ružić.

Ružić je konstatovao da je to velika promena i olakšanje u radu i za državne službenike, jer će doprineti njihovom bržem i efikasnijem radu.

Kako je objasnio oni više neće više čekati da druge institucije pošalju neophodne podatke ili informacije poštom, faksom ili na drugi način, već će do podataka neophodnih za odlučivanje ovlašćena lica doći elektronskim putem.

“Ovo je revolucionarna promena za sve nas i znam da se svi tome radujemo“, zaključio je Ružić.