Foto: Wikipedia

Na te dve linije prevoznik je Gradsko saobraćajno preduzeće (GSP) Beograd, koje, međutim, tvrdi da putnici nisu u pravu i da „pogon Zemun održava i obezbeđuje potreban broj vozila za rad na liniji, a prema aktuelnom redu vožnje“.

Prema podacima GSP, koje je, na zahtev FoNeta, dostavio gradski Sekretarijat za javni prevoz, „realizacija polazaka“ u julu na liniji 704 bila je 93,30 odsto, a na 707 je 93,58 odsto.

To je u suprotnosti sa tvrdnjama ogorčenih putnika, koji napominju da, posebno popodne na kraju radnog vremena, na prevoz nekada čekaju i po 45 minuta.

Na liniji 704 trebalo bi da saobraća pet vozila, a na 707 šest, ali i sami vozači priznaju da je to neostvarivo i da postoji samo „na papiru“.

Za razliku od privatnih prevoznika, koji za nepoštovanje reda vožnje plaćaju „penale“, na GSP se to ne odnosi.

To potvrđuju i sami saobraćajni inspektori koji postupaju po prijavama građana, jer je GSP gubitaš i sve se plaća iz gradske kase.

Uprkos tvrdnji Sekretarijata za javni prevoz da je GSP-u naložio da polasci na svim linijama budu u skladu sa redom vožnje, ekipa FoNeta je 20.avgusta popodne uvtrdila da je na liniji 707 autobus, koji je trebalo da krene u 16:02 ćasova, otišao ranije.

Onaj koji je trebalo da bude sledeći i pođe u 16:20, nije se ni pojavio, što je posredni dokaz tvrdnji putnika da na tim linijama GSP na svaki sat „ukrade“ po jedan polazak.

Sami vozači GSP napominju da je zemunskom pogonu najteže, jer su skoro sve „krntije“ iz ostalih pogona prebačene tamo, pa su kvarovi svakodnevna pojava.