Dve trećine diplomiranih misli da visoko obrazovanje nije adekvatno potrebama posla koji obavljaju, podaci su ankete koju je sproveo Centar za obrazovne politike Alternativne akademske obrazovne mreže, u kojoj su učestvovali mladi stručnjaci, profesori i poslodavci iz Srbije, Makedonije, Hrvatske, Crne Gore i Bosne i Hercegovine.

Dve trećine diplomiranih misli da visoko obrazovanje nije adekvatno potrebama posla koji obavljaju, podaci su ankete koju je sproveo Centar za obrazovne politike Alternativne akademske obrazovne mreže, u kojoj su učestvovali mladi stručnjaci, profesori i poslodavci iz Srbije, Makedonije, Hrvatske, Crne Gore i Bosne i Hercegovine. Anketa je organizovana u sklopu projekta „Regionalno usaglašavnje kurikuluma – ka evropskom prostoru visokog obrazovanja“, čija je publikacija juče predstavljena na skupu pod nazivom „Reforma visokog obrazovanja – kako dalje?“
Osnovno pitanje ankete bilo je koje kompetencije diplomirani treba da imaju nakon završetka studija. Anketirani mladi stručnjaci kao najvažnije kompetencije izdvajaju sposobnost primene znanja u praksi, opšte znanje iz određene materije, sposobnost analize i sinteze, uočavanje i rešavanje problema. Kompetencije poput analize i sineteze, sposobnosti učenja, primena znanja u praksi, koje su izdvojli diplomci i poslodavci iz regiona, podudaraju se sa onima koje se cene u Evropskoj uniji, uz sposobnost prilagođavanja i brigu za kvalitet.
Jelena Kleut, autorka publikacije, ukazala je da usaglašavanje programa u regionu treba da doprinese jednostavnijoj i većoj pokretljivosti studenata i akademskog osoblja, ali i mobilnosti radne snage na evropskom tržištu.
Rektor Univerziteta u Beogradu Branko Kovačević je naglasio da „obrazovanje treba da stvori igrače koji mogu da igraju u svetskim timovima i po svetskim pravilima“. Zato je neophodan dalji razvoj obrazovnog sistema jer je obrazovanje put koji će najbrže približiti Srbiju Evropskoj uniji, zaključio je Kovačević.
Rektor Univerziteta u Nišu Radoslav Bubanj kazao je da svim univerzitetima treba dati mogućnost da se razvijaju i krenu sa primenom Bolonjske deklaracije u skladu sa svojim mogućnostima.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari