Među lažnim oglasima za posao iza kojih se kriju različite vrste prevara, od krađe ličnih podataka do novčanih prevara, sve češći su oni koji služe za vrbovanje novih klijenata. Nezaposleni bivaju lako obmanuti jer na prvi pogled oglasi ne pobuđuju sumnju. Tek kada dođu na razgovor za posao, kandidati shvate da je oglas bio samo izgovor da kompanija ispromoviše svoje usluge i pronađe nove klijente.

Nezaposlena menadžerka beogradskog Fakulteta organizacionih nauka (FON) I. S. prijavila se za posao u brokerskoj kompaniji Teletrade. U oglasu na koji se javila nije bilo navedeno da se od kandidata očekuje da prođu dvonedeljnu obuku, kao ni bilo kakva ulaganja kao uslov za zaposlenje.

– Već na samom razgovoru videla sam da nešto nije u redu, jer me niko nije pitao o dosadašnjem obrazovanju i iskustvu. Odmah su počeli sa pričom o obuci kao uslovu da se zaposlim, objašnjava I.S.

Pošto ne živi u Beogradu, I.S. je svakog dana putovala u jednom pravcu 50 kilometara što je podrazumevalo i dodatne troškove na koje je bila spremna, jer je računala da će dobiti posao. Kako objašnjava, od obuke je odustala kada je videla blog o Teletrejdu iz 2011. godine u kome autorka prenosi svoje negativno iskustvo sa ovom kompanijom.

– Odmah sam shvatila da od posla nema ništa. Posle sam razgovarala sa poznanicom koja je tada završila obuku do kraja i ona mi je rekla da im na kraju niko nije ponudio posao, ali su im ponudili da postanu njihovi klijenti za šta im je bilo potrebno 100 dolara, kaže I.S.

S druge strane, direktor kompanije Teletrade Igor Filipović kaže za Danas da „nikome posle obuke nije ponuđeno da bude klijent ako se sam nije izjasnio da ga tako nešto zanima“. Na pitanje kako komentariše informacije na blogovima o Teletrejdu u kojima desetine ljudi navode da su bili prevareni, Filipović kaže da smatra da je ispod njegovog „obrazovanja, opšte kulture i inteligencije“ komentarisati blogove koje piše konkurencija.

– Samim tim što neko piše blog, a ne forum, jasno je da je njegov cilj da kontroliše komentare i da progura svoje mišljenje lakovernima, kaže Filipović.

Među ovim postovima na blogovima posebno se izdvajaju oni u kojima autori tvrde da su kompaniji tokom 2011. godine uplatili 7.000 dinara na ime obuke posle koje im je bilo obećano zaposlenje. Posao, kao ni direktan povraćaj novca, nisu dobili, ali su kao i I.S. dobili ponudu da postanu klijenti.

Ipak, da I.S. nije jedina koja je veruje da ju je kompanija Teletrade obmanula, svedoči i to što je sajt Infostud, koji je specijalizovan za poslovne oglase, nakon velikog broja pritužbi prekinuo saradnju sa Teletrejdom 2012. godine.

– Infostud je povukao oglase kompanije Teletrejd sa svog sajta nakon što je veliki broj posetilaca ukazao na njihove zloupotrebe radi prodaje usluga, kaže Petar Stakić iz Infostuda i dodaje da je nakon toga kompanija promenila naziv u TeleTrade Consulting d.o.o.

Iako smo gospodina Filipovića pitali da nam objasni razloge zbog kojih je prekinuta saradnja sa Infostudom, kao i zašto su promenili naziv firme, nismo dobili odgovor.

Tužba

Kada smo pokušali da dobijemo odgovore u kompaniji Teletrade o optužbama za prevare, sekretarica nam je prenela reči direktora „da ćemo biti tuženi ako objavimo bilo šta negativno o kompaniji“. Istovremeno, u odgovorima koje smo dobili putem mejla, direktor Filipović kaže da „će rejting i ugled kompanije zaštititi u legalnim institucijama, ako na bilo koji način bude narušen neozbiljnim tekstovima“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari