Marićeve uvrede za tužilaštvo nisu diskriminacija 1Foto: FoNet/ Ognjen Stevanovic

VJT je istovremeno predmet prosledilo Trećem osnovnom tužilaštvu u Beogradu u delu koje se odnosi na vređanje Sinanija, pošto se radi o blažem krivičnom delu za koju je nadležan osnovni sud.

Kritiku odluke tužilaštva u toku jučerašnjeg dana u formi saopštenja izneo je kolektiv Filozofskog fakulteta u Beogradu okupljen u inicijativu „105 od 5 miliona“ tvrdeći da se radi o „očiglednom gaženju svih etičkih normi i Ustavnom zagarantovanih prava građanki i građana“. „Nažalost, odbacivanjem prijave protiv Marića od strane tužioca Nenada Stefanovića, isto to je učinila i država Srbija“, piše u saopštenju.

Citirajući članove Ustava koji zabranjuju diskriminaciju i određuju nadležnosti tužilaštva, iz „105 od 5 miliona“ ističu da je Marićevo ponašanje u potpunoj suprotnosti sa najvišim zakonskim aktom Republike Srbije. Oni su u svom saopštenju označili postupak zamenika VJT-a Nenada Stefanovića koji je rukovodio predmetom kao neprofesionalnim.

„Ovaj slučaj jasno otkriva povezanost režimskih medija, skaradnih televizijskih programa, podaništva okupiranog tužilaštva i politike vladajuće partije. Ovakva zloslutna kombinacija poništava sve civilizacijske tekovine i pretvara Srbiju u autokratsku pustinju“, pišu iz „105 od 5 miliona“.

Stefanović, koji je i predsednik Udruženja sudija i tužilaca Srbije, u kratkom razgovoru za Danas je istakao da ne može da komentariše predmet u kojem postupa. Umesto njega, oglasilo se njegovo udruženje, reagujući na navode objavljene na portalu Cenzolovka, da je prijava odbačena bez obrazloženja.

Predmetna odluka, navode u UST-a, doneta je u skladu sa zakonom, te kao takva „sadrži obrazloženje, kao i svaka javnotužilačka odluka, zbog čega apelujemo da VJT u Beogradu da istu učini dostupnom javnosti, bez namere da poučava autore Cenzolovke, kada i kome se dostavlja obrazloženje odluke“.

U tekstu objavljenom na portalu Cenzolovka, se naglašava da „u trenucima kada čitava javnost – od građana, preko novinarskih udruženja, do Ministarstva kulture – unisono osuđuje naslovne strane tabloida koji su objavili navodno svedočenje osumnjičenog za silovanje i otmicu, tužilaštvo jednim dopisom pokazuje da za netrpeljivost u etru ipak nema sankcija“.

Podsetimo, Milomir Marić je u jutarnjem programu televizije Hepi 30. septembra prošle godine, doveo u pitanje stručnost Danijela Sinanija, koji je redovni profesor na Filozofskom fakultetu u Beogradu. Marić je, reagujući na izjave koje je Sinani dao listu Danas, kazao da on predaje tamo neku „roka mandoljinu“ i rekao da se radi o poslušniku Hašima Tačija i Ramuša Haradinaja.

Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa

U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.

Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.