Mihajlović: Umesto što napada Fruškogorski koridor, DS da pogleda koliko je koštao "Most na Adi" 1Foto: BETAPHOTO/MINISTARSTVO GRADJEVINARSTVA, SAOBRACAJA I INFRASTRUKTURE/ZORAN PETROVIC/MO

Potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović je danas ocenila da je „kao neprihvatljiva i paušalna“ kritika Demokratska stranka o izgradnji Fruškogorskog koridora.

Predsednik Pokrajinskog odbora Demokratske stranke za Vojvodinu Nebojša Novaković izjavio je danas da su sve dosadašnje procene troškova izgradnje Fruškogorskog koridora bile nekoliko puta manje od cene iz ugovora koji je ministarka Mihajlović potpisala sa kineskom kompanijom CRBC.

Taj put koji povezuje Novi Sad sa autoputem i putem Ruma-Šabac u ukupnoj dužini od 47,7 kilomatara će, po zaključenom ugovoru, izneo je on, Srbija platiti 606 miliona evra, „ili rekordnih 13 miliona evra po kilometru“, dok „uporedni podaci pokazuju da nijedan put u ovom delu Evrope koji je građen u poslednjih 20 godina nije ni blizu toliko koštao“, naveo je Novaković i zatražio objašnjenje ministarke Mihajlović.

Mihajlović je u saopštenju poručila da „izgleda da funkcioneri Demokratske stranke inspiraciju za svoja saopštenja nalaze na Tviteru, jer su se najpre na društvenim mrežama pojavila slična poređenja sa izgradnjom auto-puteva u razvijenijim zemljama, tehnologijama i drugačijim uslovima izgradnje po svim parametrima, a dodatno ih razrađuju svojim proizvoljnim ‘računicama’ „.

Ona smatra da je bolje Fruškogorski koridor uporediti s nekadašnjom izgradnjom beogradskog „Mosta na Adi“, građenog 2008-2013. godine, u vreme vlasti Demokratske stranke, koji je s pristupnim saobraćajnicama koštao 455 miliona evra za sve objekte ukupne dužine 17,8 kilometara.

„Po primenjenoj ‘metodologiji’ koju koristi Demokratska stranka“, napisala je Mihajlović izgradnja tog mosta i saobraćajnica iznosila je 25,5 miliona evra po kilometru.

Ukazala je da „vrednost ‘Mosta na Adi’ predstavlja 75 odsto vrednosti projekta Fruškogorskog koridora koji obuhvata izgradnju 48 kilometara brze saobraćajnice, dva tunela – jedan dužine 3,5 kilometra, kao i 52 objekta, od čega 40 mostova i 12 nadvožnjaka, ukupne dužine oko osam kilometara, uključujući i most na najvećoj evropskoj reci, Dunavu, dužine 1.800 metara i jedan tunel dužine 350 metara u gradskom jezgru“.

„Ukupno, cena izgradnje 40 mostova i 12 nadvožnjaka, celokupne dužine od oko osam kilometara, dva tunela – Iriški venac i Širine, sa elektromašinskim opremanjem, potpornim zidovima, regulacijama vodotokova, zidovima za zaštitu od buke, iznosi 441,8 miliona evra, dakle jeftinije nego ‘Most na Adi’ s pripadajućim objektima“, rekla je ona.

To znači, kako je dodala, da će izgradnja samih 35,7 kilometara puta koštati oko 164,2 miliona evra ili oko 4,6 milion evra po kilometru.

„Umesto što se pridružuju svojim partnerima Draganu Đilasu i Vuku Jeremiću koji redovno napadaju svaki novi infrastrukturni projekat, Demokratskoj stranci bi bilo bolje da konačno pošteno pogledaju šta su iza sebe ostavili, koliko strateški važnih nezavršenih projekata je ostalo nezavršeno“, poručila je Mihajlović.

Podsetila je da su vlade od 2012. godine „izgradile 350 kilometara auto-puteva, završile Koridor 10, auto-put od Beograda do Čačka i započele izgradnju novih 250 kilometara auto-puteva i brzih saobraćajnica“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari