Najveći rečni tanker nove generacije u svetu gradi se u zrenjaninskom brodogradilištu 1Foto: M. P.

U zrenjaninskom brodogradilištu Šipjard Begej (Shipyard Begej), nekadašnjem brodogradilištu Begej, gradi se najveći rečni tanker nove generacije na svetu, dužine 135 metara, objavila je danas uprava brodogradilišta.

Direktor brodogradilišta Marko Gudović kazao je novinarima da je brod težak 855 tona, da je na projektu izrade zaposleno 160 radnika, a naručilac je naftna kompanija „Šel” (Shell) preko brokera iz Belgije.

„Brod radimo iz dva dela, a u drugom našem brodogradilištu, u Perlezu, ćemo sredinom septembra sastaviti plovilo i obaviti porinuće”, rekao je Gudović.

Istakao je da su svi radnici u broogradilištu, kojih je 160, iz Srbije i da je u planu da se taj broj poveća na 250 zaposlenih.

„Počeli smo i realizaciju projekta dve barže za suvi teret, dužine devedeset metara, za dve godine uradili smo projekat samohotke za suvi teret i za sledeću godinu imamo potvrđena četiri nova projekta”, kazao je Gudović.

„Rubikon šiping kompani” (Rubikon Shipping Company) iz Beograda postalo je vlasnik imovine „Brodogradilišta Begej” u stečaju 2016. godine kada je odluku o tome doneo Odbor poverilaca prihvativši ponudu „Rubikona”, čija je vrednost bila 96 miliona dinara.

Od prošle godine kompanija „Rubikon”, po početnoj ceni od 177 miliona dinara, postala i vlasnik brodogradilišta „Šipjard eks 4M” (Shipyard Bomex 4M) u Perlezu, koje je takođe bilo u stečaju.

„Počeli smo i realizaciju projekta dve barže za suvi teret, dužine devedeset metara, za dve godine uradili smo projekat samohotke za suvi teret i za sledeću godinu imamo potvrđena četiri nova projekta”, kazao je on.

Istakao je da su svi radnici iz Srbije, da je trenutno zaposleno 160 radnika i da je u planu da se taj broj poveća na 250 zaposlenih.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari