NDNV: Slobodan Arežina tužio RTV 1

U tužbi se navodi da je ova smena, izvršena 4. maja ove godine, bila u suprotnosti sa Zakonom o javnim medijskim servisima i odredbama statuta Javne medijske ustanove RTV, i zahteva se njeno poništenje.

U tužbi se takođe zahteva poništenje aneksa ugovora o radu kojom je Arežina premešten na drugo radno mesto, odnosno zahteva se njegov povratak na mesto direktora programa RTV-a. 

Zastupnik Slobodana Arežine, advokatska kancelarija Beljanski, u tužbi takođe navodi da je objavljivanjem saopštenja Upravnog odbora RTV-a povodom smene programskog direktora, a koje je zasnovano na netačnim informacijama, naneta šteta tužiočevom profesionalnom ugledu.

NDNV podseća da su zbog nezakonite, političke smene Slobodana Arežine javno protestovali urednici, novinari i drugi zaposleni u ovoj medijskoj kući. Arežina je inače na funkciju programskog direktora izabran na javnom konkursu na četvorogodišnji mandat, a smenjen je nakon godinu dana sa lažnim obrazloženjem.

Posle smene Arežine ostavku su podneli generalni direktor RTV-a Srđan Mihajlović i glavna i odgovorna urednica Prvog programa Televizije Novi Sad Marjana Jović, a potom je usledila lavina političkih smena urednika i novinara na RTV-u koje su bile povod za građanske proteste pod nazivom „Podrži RTV“.

Podržite nas članstvom u Klubu čitalaca Danasa

U vreme opšte tabloidizacije, senzacionalizma i komercijalizacije medija, duže od dve decenije istrajavamo na principima profesionalnog i etičkog novinarstva. Bili smo zabranjivani i prozivani, nijedna vlast nije bila blagonaklona prema kritici, ali nas ništa nije sprečilo da vas svakodnevno objektivno informišemo. Zato želimo da se oslonimo na vas.

Članstvom u Klubu čitalaca Danasa za 799 dinara mesečno pomažete nam da ostanemo samostalni i dosledni novinarstvu u kakvo verujemo, a vi na mejl svako veče dobijate PDF sutrašnjeg broja Danas.