Novi sjaj i za spomenik kralju Petru I Karađorđeviću 1

U velikoj akciji čišćenja spomenika i javnih objekata u Srbiji ekipe stručnjaka Akademije primenjene umetnosti iz Beograda i kompanije Unilever stigle su u Zrenjanin, gde je obavljeno čišćenje spomenika kralju Petru I Karađorđeviću, na centralnom gradskom trgu.

Tim za čišćenje koji je formirala kompanija Unilever Beograd je sa čuvenog zrenjaninskog spomenika, rad vajara Rudolfa Valdeca, uklonila grafite, naslage čađi i nataložene nečistoće, čime je spomeniku vraćen sjaj. Nakon temeljnog čišćenja nanesen je i specijalni antigrafitni sloj, koji će olakšati dalje održavanje spomenika.

– Svaki posao oko čišćenja je složen na svoj način, jer se spomenici koje smo proteklih godina čistili razlikuju. Neki su novi, poput zrenjaninskog koji je izuzetno kvalitetan, neki spomenici su stari, neki se nalaze na otvorenom ili u prirodi, pa su oštećenja različita. Čišćenje počinje suvim tretmanom, pa pranjem pod pritiskom, posle ide zaštita mikrokristalnim voskom i na kraju smo ovde primenili antigrafitnu zaštitu za postament od granita, objašnjava profesor Brane Savić sa Odseka za konzervaciju i restauraciju slika, skulptura i arheološkog materijala Akademije primenjene umetnosti.

Kako su saopštili iz kompanije Unilever, ovo je treća godina kako se u njihovoj akciji pod nazivom “Cif čisti Srbiju“ čiste spomenici i zgrade institucija značajnih za kulturu.

– Reakcije koje dobijamo od građana i lokalnih samouprava samo potvrđuju da radimo veoma važnu stvar. Naš brend Cif se odlično pokazao u ulozi inicijatora i motivatora i zato pozivamo i druge pojedince i institucije da nam se priključe i podrže ovu inicijativu, rekla je Snežana Vukalović, menadžerka korporativnih komunikacija u kompaniji Unilever Beograd d.o.o.

Pored spomenika u Zrenjaninu, u ovoj jedinstvenoj kampanji očišćeni su i fasada Srpskog narodnog pozorišta u Novom Sadu, kao i spomenici u Topoli i Pirotu, a do sredine maja planirano je još čišćenje i uređenje spomenika hajduk Veljku u Negotinu. Na poseban način u kampanji “Cif čisti Srbiju“ učestvuju i građani, jer će kompanija Unilever Beograd deo prihoda od prodatih Cif sredstava za održavanje higijene izdvojiti za uređenje i čišćenje spomenika.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari